استاندارایلام
استاندار ایلام گفت: اجبار کردن دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش برای تحصیل در یک رشته خاص مبدا قانونی ندارد.
کد خبر: ۷۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 18 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: باید آموزش و پرورش ظرفیت سنجی کرده و با فراهم کردن زیر ساخت ها اعم از فضا و نیرو زمینه تحصیل دانش آموزان در رشته مورد علاقه شان در مدارس را فراهم کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام آموزش و پرورش اگر چه درصد بالایی از دانش آموزان ایلامی علاقه مند به تحصیل در رشته تجربی هستند آموزش و پرورش باید امکانات لازم را در این زمینه برای آنها فراهم کند.
مروارید تاکید کرد: آموزش و پرورش در این زمینه باید مدیریت لازم را داشته باشد تا دغدغه والدین و دانش آموزان در این حوزه رفع شود تا با آرامش خاطر در رشته مورد علاقه ادامه تحصیل دهند.
استاندار ایلام افزود: با وجود اینکه رضایتمندی والدین و دانش آموزان برای تحصیل در رشته مورد نظر در مدارس در اولویت قرار داشته ولی در این زمینه باید فرهنگسازی انجام گرفته و هدایت تحصیلی و توازن رشته تحصیلی در مدارس مناسب انجام شود.
به گفته وی، هنرستان های استان نیز باید رشته های بروز و مناسب داشته باشند تا انگیزه لازم در هدایت و تشویق دانش آموزان به تحصیل در این مراکز ایجاد شود.
وی همچنین بر مشارکت و عزم همه دستگاه های اجرایی برای ریشه کنی بیسوادی در استان تاکید کرد و گفت: امسال دبیرخانه ای در این زمینه تشکیل و عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه مقابله با بیسوادی ارزیابی و رصد شده و دستگاه های فعال معرفی و تقدیر می شوند.
استاندار ایلام همچنین بر استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی 95 - 94 تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار