بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «هدایای سعید مرتضوی به 37 نماینده مجلس»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 20 August 2015

موشکافی سردار نقدی از دلیل نتایج یک نظرسنجی

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و آموزش و پرورشطی سخنانی فعالیت در عرصه راهیان نور را قدمی مجاهدانه در مبارزه با کفر و استکبار و استحکام نظام اسلامی در دفاع از آزادی خواهی و حقیقت طلبی دانست و گفت: این حرکت دستاورد های بسیار درخشانی برای انقلاب دارد و بالاترین تقدیر برای این مجاهدت شما از جانب خداوند است که این کار درخشان و ارزشمند را در نامه اعمال شما ثبت کرده است. وی به نتایج نظر سنجی اخیر یکی از مراکز معتبر نظر سنجی کشور استناد کرد و افزود: اگر امروز جوان ایرانی با صلابت در سراسر کشور ایستاده است و در پاسخ به سوال هایی درباره اصول و ارزش های نظام از جمله حمایت از مظلومین به ویژه مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر استکبار در مقایسه با سال های گذشته چندین درصد بهتر پاسخ داده است، حاصل تلاش شبانه روزی شما و امثال شماست.




می خواهند زنگ پایان مبارزه با آمریکا را بنوازند!

حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها در چهارمین روز از شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به فعالیت دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی گفت: هر فردی که صاحب اندیشه و اهداف والا است و دوست دارد تأثیرگذار و تحول‌آفرین باشد اگر در تشکلی هم فعالیت کند می‌تواند تحول ایجاد کند و اثربخش باشد. محمدیان خاطرنشان کرد: برخی ها از عنوان شکستن تابو استفاده می‌‌کنند. این جریان را که اسمش را می‌توان جریان سازش یا سلطه پذیر گذاشت توافق هسته‌ای را فرصتی می‌داند که زنگ پایان مبارزه با آمریکا را بنوازد.وی افزود: این جریان می‌گوید چاره‌ای نداریم که با قدرت جهانی بسازیم و هر چه مقام معظم رهبری می‌فرمایند مذاکرات ما فقط در بحث هسته‌ای بود این‌ها می‌گویند ما همه مسائل مانند حقوق بشر را می‌توانیم با مذاکرات حل کنیم.



دولت به مردم با دید نان‌خورهای اضافی نگاه می‌کند

ابوالقاسم جراره در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 94) گفت: لزوم بررسی توافق و بستن راه‌های نفوذ یکی از وظایف مهم مجلس است که ان‌شاءالله تمام تلاش خود را خواهد کرد تا آنچه منفعت نظام در آن است را تشخیص داده و تصمیم صحیح را اتخاذ کند. وی افزود: دولتمردان مردم را با دیده نان‌خورهای اضافه نگاه می‌کنند و این حرفها و کارهای آن‌ها حاصل همین نگاه است که چه معنی دارد پرداخت حق مردم به خودشان را به عنوان مصیبت معرفی کنیم و غیر از این است که دولت فکر می‌کند لطف اضافه به مردم می‌کند؟ در صورتی که یارانه نقدی کمترین حق مردم است. امیدواریم دولت بتواند جلوی این بی تدبیری‌ها را بگیرد.



پاسخ لاریجانی به یک نماینده درباره درخواست استیضاح وزیر ورزش

نماینده اسدآباد طی تذکری ناظر بر آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه علنی امروز گفت: ما مصر به استیضاح وزیر ورزش و جوانان هستیم و 45 امضا پای نامه درخواست استیضاح وجود دارد و هیأت رئیسه باید بر اساس آیین‌نامه آن را بررسی کند.علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر تأکید کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید ما این درخواست استیضاح را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهیم داد و این کار در مسیر اجرا است.



تعبیر رئیس جمهور از نقش شورای نگهبان در انتخابات

رییس جمهوری در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور، مذاکره را یک دانش، فن و هنر دانست و با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با رویکرد تعامل سازنده وارد عرصه مذاکرات هسته‌ای شد، گفت: ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای به هیچ وجه از اصول و اهداف اصلی خود کوتاه نیامد. رییس جمهوری تأکید کرد: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.



ماجرای اخراج ظریف از سوی احمدی نژاد

شرق در گفت وگویی با حسین مرعشی نوشت: آقای ظریف و تیم او ظرفیت‌های واقعی جمهوری اسلامی بودند که زیر خاک بودند، مگر آقای ظریف چگونه برکنار شد؟ او به دفتر رهبری رفت و گزارشی از دفتر نمایندگی سازمان ملل داد و وقتی احمدی‌نژاد مطلع شد دستور داد تا برکنارش کنند. روحانی این ظرفیت‌ها را از زیر خاک درآورد و مجدد زنده کرد و به صحنه آورد که رفتند و این کار مهم را انجام دادند.





عامل اردوکشی سیاسی در دانشگاه از دید علم الهدی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر چهارشنبه در اختتامیه شانزدهمین اجلاس بسیج اساتید كه در محل سالن صبا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسئله ترویج ناهنجاری و مقابله با ارزش‌های الهی به عنوان ابزاری برای اردوکشی‌های سیاسی در دانشگاه ها تأسف‌بار است وى در ارتباط با تهدید یکی از رؤسای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی تأكيد كرد: جاى تأسف‌بار دارد که رئیس بسیج دانشجویی يك دانشگاه را به کمیته انضباطی ببرند و تهدید کنند که حق ندارد دیگر مسائل فرهنگی دانشگاه را به امام جمعه منتقل کند.امام جمعه مشهد همچنين به نقش پررنگ اساتید در انسجام دانشجویان اشاره كرد و اظهار داشت: در برخى از اردوكشى هاى سال ۸۸ شاهد بوديم كه جریان دانشجویی زياد قوی نبود اما به واسطه ساماندهی و حضور یک یا چند استاد این جریان‌ها پیش‌ می‌رفت. امام جمعه مشهد گفت: ترويج ناهنجارى‌هاى دينى در دانشگاه ها عامل اردوكشى‌هاى سياسى است كه سازمان بسيج اساتيد بايد مانع آن شود.



هدایای سعید مرتضوی به 37 نماینده مجلس

در بخشی از گزارش تفحص از سازمان تأمین اجتماعی عنوان شده که مقادیری کارت هدیه از محل بودجه این سازمان، برای 37 نماینده مجلس سند خورده است. سعید مرتضوی می‌گوید به شرط عدم افشای هویت نمایندگان، فهرست مربوط را تحویل رئیس هیأت می‌دهد. روزنامه شرق با اشاره به این مسأله نوشته است: نتیجه دادگاه مرتضوی تا به اینجای کار مشخص است: رد مال، حبس و تبرئه در یکی از پرونده‌ها. نماینده‌ها اما خواسته دیگری دارند. آنها به‌ویژه در موضوع تخلف مرتضوی در تأمین اجتماعی خواهان رسیدگی به جرائم معاونان او هستند. دلایل این تأکید نیز به‌صراحت مشخص شده است؛ معاونان مرتضوی در سال‌های گذشته در کنار سعید مرتضوی درخشیده‌اند و ردپای اغلب آنها در پرونده تخلف تأمین اجتماعی مشخص است.علیرضا محجوب چندان اهل گفت‌وگو نیست، اما مشخص است که آمدوشدهایش در راهروهای بهارستان چندان بی‌مورد نیست. سراغ نمایندگان عضو کمیته تفحص را می‌گیرد و مشغول جمع‌آوری امضاست؛ امضا برای نامه‌ای که خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته شده و در آن به رسیدگی به جرائم معاونان سعید مرتضوی بیش از هر زمان دیگری تأکید شده است.تنها یکی از جملات کوتاه گزارش 84 هزارصفحه‌ای تفحص از تأمین اجتماعی نشان داد «شش میلیارد و 243 میلیون تومان برای پرداخت به حدود 50 نفر از اعضای هیأت امنا، مدیرعامل و مدیران سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و تنها سهم یک نفر 400 میلیون تومان بوده است». این پرداخت‌ها به امضای سعید مرتضوی، رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.



تبلیغات کلاهبرداران در صداوسیما و رسانه‌ها!

«جالب است بدانیم در پرونده مورد بررسی در این گزارش، فرد کلاهبردار به تازگی بازداشت شده اما همچنان آگهی فروش خودرو‌های وی در یکی از روزنامه‌ها چاپ می‌شود، زیرا برای انتشار یک ساله آگهی خود، 600 میلیون تومان به این روزنامه پرداخت کرده است.»این بخشی از مطلب امروز روزنامه قانون است. در این مطلب می‌خوانیم: کلاهبرداری‌های میلیاردی این‌روزها خانمان‌برانداز شده‌اند. مجرمان با انتشار یک آگهی در صداوسیما یا روزنامه‌های کثیرالانتشار به راحتی مردم رابه دام خود اسیر می‌کنند.وقتی رسانه‌ای فقط به درآمدزایی از طریق انتشار آگهی توجه می‌کند و اهمیتی بر صحت مندرجات آگهی‌ها ندارد تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری‌های میلیاردی دور از ذهن نیست. جالب است بدانیم در پرونده مورد بررسی در این گزارش، فرد کلاهبردار به تازگی بازداشت شده اما همچنان آگهی فروش خودرو‌های وی در یکی از روزنامه‌ها چاپ می‌شود، زیرا برای انتشار یک ساله آگهی خود، 600 میلیون تومان به این روزنامه پرداخت کرده است.هرچند نباید نادیده گرفت یکی از دلایل رشد این نوع کلاهبرداری‌ها که صدها خانواده را اسیر دادسرا و دادگاه کرده است نبود نظارت بر آگهی‌های تبلیغاتی در صداوسیما و روزنامه‌ها هم است. کم‌کاری سازمان‌های نظارتی و ارگان‌های مسئول در امر پیشگیری از وقوع جرم دو ضلع دیگر مثلث تخلف رسانه‌ها در افزایش کلاهبرداری‌ها هستند و هشدارها در این زمینه همچنان بدون توجه باقی مانده‌اند.در این گزارش ما به سه پرونده بزرگ کلاهبرداری فروش خودرو که توسط یک فرد انجام شده و بیش از 100 شاکی دارد، پرداخته‌ایم.

شرح ماجرای یک کلاهبرداری لوکس

اعضای باند کلاهبرداری با انتشار آگهی در روزنامه‌ها ادعا می‌کردند واردکننده خودروهای لوکس خارجی هستند و خودروها را زیر قیمت می‌فروشند اما این ادعا ترفندی برای اجرای یک‌ نقشه کلاهبرداری بزرگ و میلیاردی بود. آنها با این شگرد ده‌ها نفر را فریب دادند و میلیاردها تومان به جیب زدند. تحقیقات پلیس در این باره از چندی قبل با شکایت یکی از مالباختگان آغاز شد. شاکی که مدتی قبل قصد داشت یک دستگاه خودروی لوکس بخرد در دام اعضای این باند کلاهبرداری گرفتار شده و 90 میلیون تومان از پول‌هایش بر باد رفت.




زیان 13 میلیاردی ایران از افت قیمت نفت

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اوپک متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۱.۰۵ دلار کاهش داشته است. در ۷ماهه نخست سال میلادی گذشته هر بشکه نفت سنگین ایران در برابر ۱۰۵.۳۳ دلار معامله شد که این رقم در مدت مشابه سال جاری میلادی به ۵۴.۲۸ دلار رسیده است. با فرض صادرات روزانه ۱.۲ میلیون بشکه‌ای نفت ایران طی ماه‌های ژانویه تا جولای امسال برابر با دی ۹۳ تا تیر ۹۴ کل درآمد نفتی ایران در این دوره ۱۳.۶۷۸ میلیارد دلار برآورد شده است. چنانچه قیمت نفت در سطح ۱۰۵.۳۳ دلار باقی می‌ماند درآمد نفتی ۲۶.۵۴۳ میلیارد دلاری در ماه‌های ژانویه تا جولای عاید ایران می‌شد. بر این اساس زیان ایران از افت قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا پایان جولای این سال بالغ بر ۱۲.۸۶۵ میلیارد دلار بوده است، به‌عبارتی دیگر درآمد نفتی ایران ۴۸ درصد کاهش یافته است.




تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری هفته گذشته با دبیرکل و اعضای جامعه روحانیت مبارز دیدار و پیشنهاد تشکلی شورای هماهنگی اصولگرایان را مطرح کرده است، گفت: جامعه روحانیت مبارز موافقت خود را با تشکیل این شورا اعلام کرد. وی افزود:‌ تمام احزاب و شخصیت های اصولگرا با وجود سلایق مختلف به تفاهم رسیدند که شورای هماهنگی اصولگرایان با محوریت جامعتین تشکیل شود و نماینده احزاب اصولگرا که مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را دارند در این شورا حضور داشته باشند. کوهکن در پاسخ به این سوال که آیا نماینده تمام احزاب در این شورا حضور خواهند داشت گفت: اعضای شورا به ۲ روش اقناعی و توافقی از بین احزاب با صلاحدید جامعه روحانیت مبارز انتخاب می شوند. نایب رئیس جبهه پیروان تصریح کرد: ‌با تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان کمیته‌های سه ضلعی و چند ضلعی اصولگرایان منحل و همه به این شورا می‌پیوندند.




طرح آمریکا برای مقابله با نیروی دریایی ایران

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به قلم «زاخاری کک» سردبیر این نشریه نوشت: به نظر می‌رسد نیروی دریایی آمریکا با برنامه‌ای کم هزینه و جدید قصد مواجهه با ناوگان قایق‌های تندروی ایران را دارد. به‌نوشته این نشریه، ایران به عنوان بخشی از دکترین دریایی نامتقارنش مجموعه‌ شناورهای تندروی تهاجمی (FIAC) و قایق‌های تندروی مجهز به موشک‌های هدایت شونده ضد کشتی را دارد. راهبرد ایران غلبه بر عملیات کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس با استفاده از شیوه حمله انبوه است. بر این اساس، آمریکا تلاش زیادی کرد تا راهبرد موثری را برای مقابله با تدبیر هجوم انبوه ایران بیابد اما بکارگیری موشک‌های «تام هاک» یا هارپوون» با توجه به قیمت چند میلیون دلاریشان پر هزینه می‌‌باشد. در این میان نیروی دریایی آمریکا به عنوان یک راه حل احتمالی بکارگیری اسلحه‌های لیزری یا جنبشی را با بوق و کرنا اعلام کرد و در موردی قابل توجه ناو «یو اس‌اس پونس» مستقر در آب‌های خاورمیانه مجهز به این سلاح بود.



افشاگری وزیر سابق اطلاعات علیه سفارت انگلیس

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دو روز گذشته مبنی بر اینکه انگلستان در ایجاد تشتت بین اقوام بسیار کارکشته‌اند و آمریکایی‌ها این را از آنها یاد می‌گیرند، تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی انگلستان دو استراتژی مهم برای اقدامات خود دارد که یکی رفتن به‌سراغ خواص است، مسئله‌ای که در فتنه 88 به‌خوبی مشاهده شد و دیدیم سفارت انگلستان به 200 فرد مأموریت داده بود که فقط سراغ خواص بروند و راه‌های نفوذ بر آنها را شناسایی کنند. اینکه دیدیم ناگهان برخی خواص ساکت شدند و وقتی ما به آنها سند ارائه می‌دادیم، می‌گفتند: "ما متوجه نمی‌شویم" به همین دلیل بود.وی، دومین استراتژی سرویس اطلاعاتی انگلستان را استفاده از اراذل و اوباش دانست و گفت: این مسئله نیز در فتنه 88 و در کودتای 28 مرداد با استفاده از شعبان بی‌مخ‌ها تجربه شد. البته مردم ایران در مقاطع مختلف نقش خود را به‌خوبی نشان دادند که حضور در تشییع 280 شهید غواص یکی از آنها بود که دشمن روی آن حساب ویژه باز کرد.


مرتب در حال تذکر به وزارت ارشاد هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد تذکر اعضای کمیسیون متبوعش به وزیر ارشاد گفت: ما تذکرات متعددی بر اساس اصل نظارت بر دستگاههای فرهنگی در زمینه سینما و وضعیت کنسرتها به وزارت ارشاد داده ایم.احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با میزان در مورد تذکر اعضای این کمیسیون به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما مرتب در حال تذکر دادن به وزارت ارشاد هستیم و تذکرات متعددی بر اساس اصل نظارت بر دستگاههای زیر مجموعه این کمیسیون  به این وزارتخانه داده ایم.نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بیان موضوعاتی که اعضای کمیسیون در رابطه با آن به وزیر ارشاد تذکر داده اند یادآور شد: بیشتر تذکرها پیرامون موضوعات مربوط به فیلمهای مختلف و کنسرت ها بوده است ضمن اینکه در مورد وضعیت مطبوعات نیز به آنها تذکر دادیم.عضو فراکسیون روحانیون مجلس یادآور شد: هم اکنون کمیسیون مشترکی برای حفظ صیانت از عفاف و حجاب تشکیل شده که پژمان فر سخنگوی آن است و این کمیسیون ارتباط مستقیم با بحث صیانت عفاف و حجاب داشته که به منظور رفع چالشهای فرهنگی موجود در کشور تشکیل شده است.


حاشیه هایی از قطع درختان در منطقه 11 تهران

به گزارش ندای ایرانیان شب گذشته ساعت 23:50دقیقه ماموران شهرداری قصد قطع درختی در منطقه 11تهران را داشتند که بااعتراض و مقاومت شدید یک شهروند روبرو شدند و نتوانستند درخت را قطع کنند.این شهروند میگوید ماموران شهرداری فاقد لباس فرم بوده و حتی از ارایه کارت شناسایی نیز امتناع نمودند و متاسفانه پس از تماس با 137و مراجعه به شهرداری ناحیه دو منطقه یازده باز جواب قانع کننده ای از سوی مسولان دریافت نکرده و مسولان تنها با این صحبت که با ما تماس های زیادی گرفته شده که تقاضای قطع این درخت را داشتند و پس از کارشناسی ها به این نتیجه رسیدیم که درخت خراب است و باید قطع شود.این در حالی است که این درخت حدودا پنجاه ساله  هیچ گاه سایه خود را از کسی دریغ نکرده و به گفته این شهروند کماکان زنده و استوار است.این شهروند در ادامه افزود:  ایا یکی از رسالت های بزرگ شهرداری کاشت و مهمتر از آن حفظ و صیانت از درختان این شهر نیست?و آیا جز این است که قطع درختان تنها آخرین راه است و آن هم زمانی که به هیچ عنوان نتوانیم به هیچ قیمتی و هیچ راهی درختی را نجات بدهیم?و آیا شهرداری نباید حتی در صورت اسیب دیدن درختان تمام سعی خود را در راستای حفظ و رفع اسیب دیدگی درختان به کارگیرد?ایا میدانیم برای رشد یک درخت پنجاه ساله چه هزینه هایی باید متحمل شویم ?یادمان نرود قطع درخت اولین راه نیست بلکه اخرین راه است.



دلجویی یک مقام سپاه از حسین شریعتمداری

مشاور فرمانده کل سپاه که در واکنش به یادداشت روز شنبه روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری، یادداشتی انتقادی منتشر کرده بود، حالا در یادداشت جدید خود، از مدیرمسئول کیهان دلجویی کرده است. به نوشته تسنیم ، حمیدرضا مقدم‌فر بر جوابیه خود به مدیرمسئول کیهان جوابیه دیگری افزود و از «شریعتمداری» دلجویی کرد. او پیشتر در یادداشتی به «حسین شریعتمداری» خرده گرفته بود که چرا برای مخالفت با «برجام» از رهبری نقل قول می‌کند. او دیروز در یادداشتی دیگر با اشاره به اینکه «شخصا معتقدم هرگونه جسارت به شخصیت این یار دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامی نابخشودنی است»، نوشت: «دوستان مشترک می‌دانند که این توصیه یک توصیه در درون خانواده انقلاب بود و اگر مطلب فوق‌الذکر کیهان به‌شکل علنی انتشار نیافته بود و بیم برخی تبعات آتی این انتساب در افکار عمومی و بروز انشقاق در بدنه نیروهای انقلاب وجود نداشت، حق این بود که آن یادداشت نیز علنی منتشر نشود. بدخواهان و کسانی که کینه انقلاب اسلامی را در دل دارند، بدانند که خواب آنان در ایجاد اختلاف در اردوگاه یاران انقلاب اسلامی هرگز تعبیر نخواهد شد و همه یاران انقلاب با یک اشاره رهبر عزیزمان همچون «بنیان مرصوص» مقابل آنان صف خواهند کشید



گودرزی به جای طیب نیا استیضاح می‌شود

در حالی که زمزمه‌های مبنی منتفی شدن استیضاح وزیر اقتصاد به گوش می‌رسد گویا یکی دیگر از وزرای کابینه روحانی قرار است استیضاح شود. بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، طی تذکری ناظر بر آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: ما مصر به استیضاح وزیر ورزش و جوانان هستیم و ۴۵ امضا پای نامه درخواست استیضاح وجود دارد و هیأت رئیسه باید بر اساس آیین‌نامه آن را بررسی کند. علی لاریجانی، رئیس مجلس هم در پاسخ به این تذکر گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید ما این درخواست استیضاح را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهیم داد و این کار در مسیر اجرا است.



امریکایی‌ها هم بیلبورد ضد هسته‌ای می‌زنند

دکتر علی اکبر صالحی افزود: هم اینک در بیشتر بزرگراههای آمریکا بیلبوردهایی در مخالفت با برجام نصب شده و رقم بودجه ای که از برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی به همین منظور در آنجا هزینه می شود غیر قابل تصور است.



حمایت تلویحی عارف از خرازی

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان به اصلاح طلبان، به خصوص به جوانان اصلاح طلب توصیه مهمی کرد و خاطرنشان کرد: جوانان عزیز اصلاح طلب توجه داشته باشند که باید از هرگونه حاشیه سازی و پرداختن به حاشیه‌ها پرهیز کرد. اگر فردی در طیف گسترده اصلاحات خطایی کرد نباید در فضای مجازی به آن پرداخت و به آن پاسخ داد. رقیب اصلاحات در اتاق فکر خود مترصد ایجاد چنین فضاهایی برای تفرقه و انشقاق در درون خانواده اصلاحات است باید مراقبت کرد جبران یک خطا و اشتباه با خطای دیگر همراه نشود.رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خود را جریان اصلی انقلاب می‌دانند، گفت: اتاق فکر جریان رقیب اصلاحات به دنبال شکاف در خانواده اصلاحات است و اصلاح طلبان مراقب باشند بهانه به دست رقیب ندهند. ، محمدرضا عارف در همایش" اصلاحات و اعتدال" با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات هیچ راهی جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد، خاطرنشان کرد: راه استمرار انقلاب، اعتقاد به رقابت جدی و قانونی گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گراست و از نظر ما باید در فصل انتخابات با جدیت رقابت کرد و پس از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت مبدل شود. عارف تاکید کرد: با رعایت اخلاق و قانون باید مبارزات انتخاباتی به صورت جبهه‌ای دنبال و در داخل جبهه نیز تقویت انسجام درونی پیگیری شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ راهی جز حرکت جبهه ای و انسجام تشکیلاتی نداریم تاکید کرد: سنگین‌ترین ضربه‌هایی که اصلاحات متحمل شده ناشی از تفرقه و اختلاف بوده و باید در نظر داشت که شکاف میان جریان‌ها و گروه‌های اصلاح طلبی به ضرر ما تمام خواهد شد. عارف گفت: اولویت دادن به جوانان و زنان از مولفه‌هایی است که با اندیشه اصلاح طلبی و انقلاب سازگاری و قرابت بسیاری دارد.



عشیره «خلیفه داعش» از او اعلام برائت کرد

عشیره «البو بدری» از عشایر اصلی سامراء عراق، که «ابوبکر البغدادی» با نام اصلی «ابراهیم عواد بن ابرهیم البدری» سرکرده داعش نیز به این عشیره وابسته است، از جنایت‌های وی در عراق و سوریه اعلام برائت و اعلام کرده است که قبیله «البو بدری» هرگز با وی بیعت نکرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری العربیه، یکی از بزرگان این عشیره که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: داعش یک سازمان بین‌المللی است و عشیره‌ای نیست و وی تأکید کرد که هیچ وفاداری به داعش ندارند و این گروه را تروریستی می‌دانند. عشیره «البدری» طبق منابع خبری، 10 هزار نفر جمعیت دارد و در شهر «البدر» در استان سامراء ساکن هستند.



ایران مالدیو شد

در سال های اخیر بانوان ورزشکار ایران در رشته های مختلف افتخارآفرین شده و عملکردی درخشان داشته اند. دختران ایرانی اما در برخی رشته ها بسیار ضعیف عمل کرده و این بحث را بوجود آورده اند که چه لزویم دارد در رشته هایی که ضعیف هستیم، اقدام به اعزام بازیکن یا تیم کنیم. تیم زیر 19 سال فوتبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده و در بازی با کره جنوبی 13 گل دریافت کرد تا لقب مالدیو جدید را از رسانه ها دریافت کند. نکته جالب اینکه سرمربی این تیم در این بازی از 6 بازیکن در خط دفاعی استفاده و به دفاع صرف پرداخت و با این حال تیمش 13 گل دریافت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار