رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: روزانه چهار هزار تماس در استان برای مشاوره، ماموریت و اعلام موارد مشکوک به کرونا ویروس با این مرکز برقرار می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 11 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از وب دا دکتر پریا بهرامی افزود: حدود ۴۰۰ مورد از این تماس‌ها در روز منجر به ماموریت می‌شود و بقیه تماس‌ها برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره است.

وی از مردم درخواست کرد: سوالات درباره کرونا ویروس  را از مشاوران خط ۳۸۳۹ و ۱۹۰ بپرسند و خط  ۱۱۵ را برای کمک به موارد فوریتی آزاد بگذارند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: شهروندان در صورت داشتن سرفه خشک، تنگی نفس و تب باید به اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و سایر علایم سرماخوردگی است و نباید خطوط  ۱۱۵ اشغال شود.

دکتر بهرامی گفت: ۶ پرستار در مرکز اورژانس ۱۱۵ با پنج خط تلفن به‌طور میانگین ۹۰ ثانیه به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا پاسخ می‌هند.

وی افزود: مردم در صورت تماس با مرکز ۱۱۵ و داشتن علایم یاد شده و داشتن یک فرد کرونایی مثبت بهبود یافته در خانواده، موضوع را به مرکز اورژانس اطلاع دهند تا نسبت به انتقال فرد دیگر خانواده اقدام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار