با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت؛
به منظور تسریع در اجرای طرح آبادانی و پیشرفت لنده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان با بنیاد مستضعفان- علوی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 20 April 2020

به منظور تسریع در اجرای طرح آبادانی و پیشرفت لنده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان با بنیاد مستضعفان- علوی تاکید کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ در راستای تسریع در روند اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده نشست مشترک نماینده بنیاد علوی با استاندار کلانتری، معاون عمرانی، مدیر کل راه و شهرسازی و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

بررسی روند اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با مشارکت بنیاد علوی+تصویر

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتخاب لنده به عنوان پایلوت محرومیت زدایی از سوی بنیاد مستضعفان-علوی گفت: اجرای طرح پایلوت محرومیت زدایی در این شهرستان نیازمند همکاری و تلاش جهادی همه مسئولان است.

حسین کلانتری اظهار داشت: باید از ظرفیت نیرو‌های نخبه انسانی در سطح استانی و ملی برای پیشبرد اهداف بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت‌زدایی به نحو احسن استفاده شود.

کلانتری بر همکاری همه دستگاه های اجرایی در راستای تسریع برنامه‌های بنیاد مستضعفان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاهها و سازمانها باید تمام تلاش خود را برای بهره گیری از ظرفیت بنیاد علوی بکار گیرند و شهرستان لنده را از این وضعیت نجات دهند .

استاندار به ظرفیتهای شهرستان لنده در زمینه معادن فسفات، گچ، آهک و ظرفیت کشاورزی و گیاهان داروئی اشاره وگفت؛ با توجه به شروع عملیات جاده ملی لنده-تشان ایجاد انگیزه و بستر کار بیش از قبل فراهم هست.

در ادامه این دیدار محمد علی جعفری نماینده بنیاد نیز پتانسیل های طبیعی و انسانی استان را دو محور مهم در راستای توسعه عنوان کرد.

وی به فعالیت‌های انجام شده از سوی بنیاد در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اشتغال اشاره و گفت برنامه ریزیهای بنیاد در راستای توسعه همجانبه این شهرستان است.

جعفری یاد آور شد؛ اقدمات خوبی چون اجرای پروژه مرکز بستر درمانی، تعمیر تجهیز و نوسازی مدارس و مساجد و حمایت های انجام گرفته در حوزه کشاورزی نمونه های از کارهای خوب در این منطقه است.

نماینده بنیاد علوی در این بخش از سخنان خود، خط مشی جدید بنیاد را مردم محوری عنوان و گفت؛ براین اساس با برون سپاری و حمایت از گروهای جهادی با هم افزایی و بهرمندی از پتانسیل‌های مختلف شاهد توانمند سازی مناطق روستایی خواهیم بود.

مدیر محرومیت زدایی لنده  به لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های استان در روند اجرای طرح آبادانی و پیشرفت لنده اشاره کرد و گفت؛ انتظار میرود مدیران کل استان نگاه ویژه به طرح آبادانی و پیشرفت لنده داشته باشند و در راستای توسعه این منطقه محروم، اختیارات بیشتری به مدیران خود در سطح شهرستان واگذار کنند.

مهندس جعفری به یکی از برنامه های مهم در دست اقدام بنیاد در راستای توسعه این منطقه اشاره و گفت؛ هلدینگ های وابسته به بنیاد مستضعفان را جهت مطالعه در زمینه های مختلف از جمله فسفات ، گچ ، آهک و … به منظور ایجاد تولید و اشتغال به شهرستان لنده دعوت خواهیم نمود تا از این ظرفیت نیز استفاده ببریم.

نماینده بنیاد علوی اجرای طرح پایلوت محرومیت زدایی در یک نقطه از این استان را فرصتی دانست که با اجرای موفق آن میتوان به عنوان الگو برای توسعه دیگر مناطق بهره برد.

جعفری با تشکر از فرماندار و مدیران دستگاه های مختلف در شهرستان گفت؛ برای رفع مشکلات موجود در گام نخست احتیاج به همکاری بیشتر کلیه مدیران از استان تا شهرستان داریم که داشتن روحیه جهادی مدیران
و تسهیل بروکراسی اداری با داشتن اختیارات بیشتر قطعا اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده ارایه پیشنهاداتی از جمله تشکیل کار گروه محرومیت زدایی در استان با همکاری بنیاد علوی و شرکت کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست استاندار و ارائه کلیه پیشنهادات دستگاه‌ها به صورت جامع و کامل به این کارگروه را نقطه عطفی در راستای محرومیت زدایی هر چه سریعتر این منطقه عنوان کرد.

ایشان لزوم نظارت مستقیم استاندار یا نماینده ویژه ایشان در کار گروه محرومیت زدایی لنده را از نقاط موثر در راه توسعه هر سریعتر شهرستان عنوان کرد.

مدیر محرومیت زدایی لنده در بخش پایانی سخنان خود خواستار بازدید میدانی استاندار کلانتری از طرح و پروژه های در دست اقدام بنیاد مستضعفان در این شهرستان شد.

بررسی روند اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با مشارکت بنیاد علوی+تصویر

در ادامه سید خدادوست موسوی فرماندار شهرستان لنده گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در خصوص پروژه های اقتصادی و عمرانی توسط بنیاد علوی ارایه و همچنین به بیان مشکلات این شهرستان پرداخت.

وی ضمن اشاره به برنامه های در دست اقدام بیان کرد؛ با پیگیری های انجام شده ۱۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد علوی به پروژه اتصال لنده به محور پاتاوه- دهدشت اختصاص یافته که بزودی ۵ کیلومتر از این مسیر توسط شرکت اسکان وابسته به بنیاد اجرائی می شود .

فرماندار موسوی ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته توسط بنیاد علوی اشاره کرد با رویکرد جدید بنیاد و تیم مدیریتی جدید و حضور مهندس منصوری و مهندس جعفری امیدواریم مطالبات بحق مردم سریعتر محقق شوند.

در ادامه جلسه بررسی طرح آبادانی و پیشرفت لنده،مهندس فیلی معاون عمرانی استاندار نیز اظهار داشت؛اقدمات خوبی در این شهرستان شروع و روند خدمات رسانی به نحو مطلوبی به پیش میرود و انشالله با همراهی دستگاه های اجرایی به کمک و حمایت بنیاد شاهد توسعه همجانبه این شهرستان در آینده ی نزدیک خواهیم بود.

در این نشست از آنجا که بخش عمده ای از محرومیت این شهرستان به جاده های ارتباطی و خروج از بن بست حاده ای مرتبط است مدیر کل راه و شهرسازی حضور داشت و قول مساعد و همکاری همه جانبه را برای تکمیل پروژه های مهمی از جمله پل موگر و جاده ارتباطی لنده به دهدشت و لنده بخش چاروسا داد .

مهندس نیک اقبالی گفت؛ چندین پل کوچک و بزرگ در این شهرستان نیمه تمام باقی ماتده اتد که هر چه سریعتر تعیین و تکلیف و اجرائی میشوند .

لازم بذکر است پیرو این جلسه مقرر شد  هر ۴۵ روز جلسات محرومیت زدائی شهرستان به ریاست معاون محترم عمرانی و هر سه ماه یکبار به ریاست استاندار تشکیل گردد و روند اجرای طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا زیلایی پاتاوه مارگون لوداب میمند لما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ضمن احترام به لنده و مردم ان دیار که همه خودبرادریم.
چرا محرومیت های زیلایی و دنا و سادات محمودی دیده نمی شود.شهرستان دنا با مشکلات و معضلات جدی در همه حوزه های اجتماعی و بهداشتی و درمانی و عمرانی و زیرساختی و فنی دست و پنجه نرم می کند این شهرستان امار خودکشی ناشی از فقر بالا دارد‌.جوانان و زنان در بخش های پاتاوه بخاطر فقر و بیکاری و نبود امکانات خودکشی می کنند. حمایت اجتماعی و خدمات اجتماعی و امور بهزیستی و امدادی در شهرستان محروم دنا در روستاها و بخش ها وجود ندارد. زیرساخت ها و امکانات کافی و حداقلی وجود ندارد.این شهرستان را دریابید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار