سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است و انتظار می‌رود این امر از سوی شهروندان در این ماه به صورت ویژه رعایت شود.
کد خبر: ۸۴۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 25 April 2020
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس همدان با روزه خوران در ماه مبارک رمضان برخورد جدی می‌کند.

به گزارش مهر، سردار کامرانی صالح با تبریک ماه ضیافت الهی و توصیه به بهره گیری حداکثری از فیوضات ماه خودسازی و تزکیه نفس، گفت: در راستای رعایت آداب و شئون دینی و مذهبی ماه پر فیض رمضان برنامه‌های منسجمی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هرکس به صورت علنی در انظار، اماکن و معابر عمومی تظاهر به عمل حرام روزه خواری کند برای وی برابر قانون مجازات منظور شده، گفت: شهروندان به منظور رعایت حرمت ماه رمضان و بهره برداری از حسنات و فیوضات این ماه از هر گونه تظاهر به روزه خواری خودداری کنند.

سردار کامرانی صالح گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به متصدیان واحد‌های صنفی و اماکن اقامتی و هتل‌ها توصیه و تاکید می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و طرح فاصله گذاری هوشمند را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه متصدیان واحد‌های صنفی سوپر مارکت، خوار و بار فروش و قنادی باید از صرف هرگونه مواد غذایی در مکان صنفی ممانعت به عمل آورند، گفت: به دلیل عدم ارائه خدمات توسط اغذیه فروشی‌ها مسافران از سفر به استان همدان خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان ضمن هشدار به واحد‌های صنفی متخلف گفت: در صورت تکرار تخلف انجام شده با مدیر واحد صنفی متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد و ضمن پیگرد قضائی، واحد صنفی نیز تعطیل و پلمب خواهد شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است و انتظار می‌رود این امر از سوی شهروندان در این ماه به صورت ویژه رعایت شود.

کامرانی صالح گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی از سوی شهروندان یک تکلیف دینی و اسلامی و خواست آحاد جامعه است پس پلیس با افراد هنجار شکن در این زمینه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان از شهروندان خواست ضمن همکاری با نیروی انتظامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به فوریت‌های پلیسی اعلام کنند تا بر خورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: گشت‌های پلیس استان همدان با حضور فعال خود در اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با افرادی که حرمت این ماه را رعایت نکنند برخورد‌های لازم و قانونی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار