رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 12 هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری مکانیزه هستند.
کد خبر: ۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ 28 February 2015

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 12 هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری مکانیزه هستند.

به گزارش ایرنا: علیرضا رنجبر ضرابی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: از این میزان تاکنون 9 هزار و 135 هکتار از اراضی این استان به سیستم آبیاری مکانیزه تجهیز شده اند.

وی در مورد اعتبارات این سازمان در سال جاری نیز گفت :سه هزار و 280 میلیارد ریال اعتبارات سال جاری جهاد کشاورزی استان همدان از منابع ملی، استانی و یارانه ای بوده که تاکنون 69 درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه 56 درصد بودجه جهاد کشاورزی کل کشور محقق شده است گفت: میزان تحقق اعتبارات جهاد کشاورزی استان همدان نسبت به کل کشور چهار درصد بالاتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این نشست گفت :اعتبارات امسال این شرکت، یک هزار و 620 میلیارد ریال است که از 10 محل تامین شده است.

مرتضی عزالدین افزود :تا کنون 230 میلیارد ریال از این اعتبارات برای انتقال خط پساب همدان به نیروگاه برق هزینه شده است.

چندی پیش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد 100 درصد اعتبارات لازم برای مکانیزه کردن سیستم آبیاری اراضی کشاورزی همدان و تبدیل آن به سیستم آبیاری تحت فشار تخصیص یافته است و تا پایان سال 12 هزار هکتار از اراضی استان همدان تحت پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار می گیرد .

مساحت اراضی کشاورزی زراعی و باغی و قلمستان استان همدان 869 هزار هکتار است که 838 هزار هکتار از آن اراضی زراعی و 31 هزار هکتار آن باغ و قلمستان است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار