اما آنچه که در این چندماه باعث شد که این  ویرووس کرونا حداقل تلفات انسانی داشته باشد اطلاع رسانی های همگانی سازمانها ی بهداشتی و نقش مفید رسانه ها در بحث اطلاع رسانی بود .
کد خبر: ۸۴۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 29 April 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور ::بیش از چندین ماه ازجولان  ویروس کرونا در دهکده جهانی می گذرد، ویروسی که جان بسیاری از انسانها را گرفت ،بسیاری ازانسانها را خانه نشین کرد و  عده ای همچنان دربیمارستانها ها بستری هستندوتاکنون تلاش و تحقیق محققین ،دانشمندان برای دست یابی به واکسن بی نتیجه  مانده است .

اما آنچه که در این چندماه باعث شد که این  ویرووس کرونا حداقل تلفات انسانی به دنبال داشته باشد، اطلاع رسانی های همگانی سازمانها ی بهداشتی و نقش مفید رسانه ها در بحث اطلاع رسانی بود .

خوشبختانه در کشور ما هم نیز در بحث اطلاع رسانی رسانه ها علی رغم تعطیلات پای کار بودند وهمگام با مسئولان در بحث اطلاع رسانی سنگ تمام گذاشتند .در استان ایلام نیز رسانه ها علاوه برتلاش شبانه روزی خود در بحث انعکاس اخبار مسئولان و کارشناسان مختلف  راهکار ها وموانع موجود در استان در خصوص این ویروس  را اطلاع رسانی کردند .

با تدبیر استاندار ایلام ومدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کارگروه رسانه ای کرونا در استان با مشارکت مدیران کل ادارات استان و مدیران مسئول  ،خبرنگاران برای انتشار سریع اخبار تشکیل شد اما آنچه که در این مدت کاملا مشهود بود پرسش گری رسانه ها وعدم پاسخگویی برخی از مسئولان استان در خصوص مشکلات ناشی از کرونا در استان بود .

 متاسفانه عدم پاسخگویی مسئولان استان به پرسش های خبرنگاران در حالی اتفاق افتاده که استاندار ایلام نیز همیشه تاکید در پاسخگویی مدیران بوده است که گویا برخی مدیران بدون توجه به صحبت نماینده عالی دولت سکوت پیشه کرده اند وتنها در جلسات با ارائه آمار کلی وکیلویی در تلاش هستند تنها میز وصندلی خود را حفظ کنند !

آقای استاندار ! از زمان شیوع ویروس کرونا  تک تک خبرنگاران  رسانه های مختلف استان در بحث اطلاع رسانی خدمات واقدمات همه مسئولان پای کار بودند وفضا را به گونه ای مدیریت کردند تا مسئولان در کنار مسئولان باشند، اما گویا برخی از مدیران کل وفرمانداران استان در مقابل پرسش های فراوان  رسانه ها روزه سکوت پیشه کرده اند که بیانگر ضعف مدیریت وعدم پاسخگویی آنها در خصوص مشکلات ناشی از ویروس کرونا است !

 آقای استاندار ! خبرنگاران در کارگروه رسانه ای کرونا استان سوالات و پرسش های فراوانی دارند ولی متاسفانه برخی از مدیران کل و فرماندارن پاسخگوی سوالات شفاف خبرنگاران نیستند !

آقای استاندار ! متاسفانه در این کارگروه که معاونین خود جنابعالی که نماینده عالی دولت هستید هم پاسخگو نیستند وبرای خود قیم  انتخاب می کنند تا به سوالات وابهامات که در خصوص بیماری کرونا واقدمات انجام شده در استان توسط خبرنگاران طرح سوال می شوند پاسخگو باشند!

آقای استاندار ! بدون شک وقتی معاونین شما که نماینده عالی دولت هستند در کارگروه رسانه ای کرونا استان پاسخ گوی خبرنگاران که نماینده افکار عمومی می باشند نیستند .نباید انتظار داشت که مدیران کل پاسخ گوی سوالات بیشمار خبرنگا ران باشند !

 نماینده عالی دولت تدبیر وامید در  استان ایلام ! نیک می دانم که خبرنگاران وفعالان رسانه ای استان در بحث اطلاع رسانی اقدامات انجام شده ونشده استان چه مسئولان پاسخگو باشند وچه نباشند به رسالت و وظیفه ذاتی خود عمل می کنند هرچند نه فیش حقوقی دارند ونه اضافه کار روزهای کرونایی مثل مدیران غیر پاسخگو !

 آقای استاندار ! از آنجایی که با همت وتلاش مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ومعاونین ایشان در کارگروه هر شب یکی از خبرنگاران دبیری جلسه کمیته اطلاع رسانی به عهده دارند ،می طلبد مسئولان استانی ومدیران در تنها کارگروه رسمی کرونا اقدمات حوزه کاری خود را اطلاع رسانی کنند تا رسانه ها منعکس کننده خدمات باشند ولی دریغ از پاسخگویی برخی مدیران وفرمانداران مرکز نشین !

آقای استاندار ! برخی مدیران وفرمانداران تنها برای رفع تکلیف مختصر وکوتاه پاسخ گوی خبر نگاران هستند. حال این سوال پیش می آید؛ وقتی مدیران با رسانه ها چنین رفتار می کنند با مردم که  پیگیر امورات روزه مره خود در بروکراسی اداری هستند چطور رفتار می کنند ؟!

ذکر این نکته هم ضروری است که در این مدت برخی مدیران کل استان ، فرمانداران نیز هر شب پاسخگو ی پرسش خبرنگاران بوده اند که مدیر کل ارشاد استان قطعا در این راستا اطلاعات  لازم را در خصوص به استاندار محترم اعلام خواهد کرد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار