رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وضعیت بودجه سلامت سال آینده مناسب است و هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵ 26 February 2015

حسینعلی شهریاری اظهار کرد: نمایشگاه تجهیزات پزشکی امسال از سطح بالایی برخوردار است که این مسئله در سالی که اقتصاد مقاومتی تاکید بسیاری شده اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: این نمایشگاه برای تولید‌کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی جای امیدواری دارد که دستاوردهای خود را بتوانند ارائه دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به مسئله تحریم‌ها اشاره و بیان کرد: تحریم‌ها باعث شده تولید‌کنندگان داخلی تا حد زیادی به خودکفایی لازم برسند.

شهریاری با اشاره به اینکه در بحث تجهیزات پزشکی هنوز مشکلات زیادی وجود دارد، اضافه کرد: خرید تجهیزات پزشکی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی لازم را ندارد، ما باید در حوزه تجهیزات پزشکی و در تمامی حوزه‌های دیگر در بحث سلامت به خودکفایی لازم برسیم.

وی در ارتباط با تخصیص بودجه، اظهار داشت: بودجه بهداشت و درمان مناسب است و هیچ نگرانی برای بودجه سلامت در سال آینده وجود ندارد.

شهریاری وضعیت حوزه سلامت را برای سال آینده مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: هر چقدر در حوزه درمان هزینه کنیم باز هم ممکن است کم بیاوریم لذا در این زمینه قوانین دائمی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید به سمتی برویم که مردم بیمار نشوند، تصریح کرد: این مسئولیت تنها به عهده وزارت بهداشت نیست بلکه 25 تا 30 درصد این مسئولیت مربوط به وزارت بهداشت و 70 درصد آن به سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها مرتبط می‌شود که باید سبک زندگی را اصلاح کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که در اصلاح الگوی مصرف تاکید دارند، گفت: با این سبک زندگی فعلی نمی‌شود مشکلات را برطرف و سلامت جامعه را تضمین کرد.

وی در پایان در ارتباط با وضعیت دارویی بیماران خاص یادآور شد: تهیه داروی بیماران خاص نظیر بیماران هموفیلی و تالاسمی رایگان شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار