معاون گردشگری مازندران با اشاره به اینکه هنوز نتوانستیم جاذبه‌های دیدنی استان را به خوبی برای مردم کشور معرفی کنیم، گفت: هنرمندان کشور جاذبه‌های مازندران را در قالب مستند معرفی کنند.
کد خبر: ۸۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 29 August 2015
به گزارش تابناک مازندران مهران حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم مازندران دارای منابع خدادادی فراوانی از قبیل دریا، کوه، دشت، جنگل و آثار تاریخی و گردشگری فراوانی بوده که سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از این  استان دیدار می‌کنند.
وی افزود: با این همه نعمت‌های خدادادی به خصوص انواع مناطق تاریخی و قدیمی، متاسفانه هنوز نتوانستیم این فضای بکر و دیدنی کشورمان را به درستی به جهانیان نشان دهیم.
حسنی گفت: سال گذشته با دعوت از خانه سینمای ایران تلاش کردیم در عرصه  فیلم‌سازی جاذبه‌های مازندران را به تهیه  کنندگان و نویسندگان  به نام کشور معرفی کنیم تا با هنر فیلمسازی خود میراث فرهنگی و تاریخی این استان را توسعه و گسترش دهند.
وی بیان داشت: کشورهای دنیا نظیر کره، ژاپن و ترکیه با ظرافت خاصی سعی می‌کنند لوکیشن فیلی که انتخاب می‌کنند به نوعی معرفی جاذبه‌های آن کشور و یا مکان باشد و مازندران می‌تواند با تمام امکانات و مکان های تاریخی خود، مکان مناسبی برای ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال باشد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: بسیاری از ادارات و شهرداری‌های شهرستان‌های استان  برای در اختیار قرار دادن لوکیشن ساخت سریال‌ها و فیلم‌ها اعلام آمادگی کردند.
حسنی گفت: بسیاری از رسوم محلی و دیرینه  مازندران به فراموشی سپرده شد و چگونه می‌توان این رسم رسوم فراموش شده را دوباره زنده کرد.
وی بیان کرد: متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی و زندگی شهرنشینی جامعه امروز ما از گذشته خود دور شد و بسیاری از آداب و سنن محلی و بومی به خاطره تبدیل که این ساخت فیلم‌ها وسریال‌ها می‌تواند دوباره فرهنگ بومی ما را زنده کند.
حسنی تصریح کرد: باید  تلاش کنیم نسل امروز را با  فرهنگ ‌ها و آئین گذشتگان آشنا کنیم و نقش رسانه و فیلم ‌سازی باید پر رنگ تر از گذشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار