رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: 49 عکاس در سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج استان با هم رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 29 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در ششمین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره دو سالانه عکس بسیج در اردبیل اظهار کرد: 49 عکاس از سراسر استان با ارائه 476 اثر در سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج استان با هم به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: آثار ارائه شده به دبیرخانه سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج استان 19 شهریورماه داوری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: سومین جشنواره دو سالانه بسیج استان به منظور حمایت از هنرمندان متعهد رشته عکاسی و ایجاد بستر مناسب برای خلق آثار فاخر ارزشی و با هدف استعدادیابی هنرمندان جوان بسیجی، معرفی ارزش‌ها، آرمان‌ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقای انسجام و ارتباط سازنده میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور به صورت استانی برگزار می‌شود.

دشتی افزود: جشنواره با دو موضوع فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان شامل مضامین فعالیت‌های اجتماعی، خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، سازندگی معنوی، تعلیم و تربیت، ایثار و مقاومت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دومین موضوع زندگی ایرانی، اسلامی شامل مضامین آیین عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، آداب و رسوم، اقوام و حماسه، اقوام و تولید، بازی‌های محلی و راهپیمایی اربعین کربلا در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

دشتی اضافه کرد: سومین دو سالانه جشنواره عکس بسیج با استفاده از تجارب دوره‌های گذشته به صورت اینترنتی برگزار شد و هنرمندان عکاس از طریق سامانه طرفه هنر ثبت‌نام کردند به همین خاطر انتظار نداشتیم با استقبال هنرمندان مواجه بشود که خوشبختانه بر خلاف تصورات ما استقبال خوبی از جشنواره به عمل آمد به طوری که 476 اثر به دبیرخانه ارائه شد البته هر عکاس مجاز بود با 14 قطعه عکس شرکت کند که با این حساب به طور متوسط هر عکاس با 10 اثر شرکت کرده است.

وی در ادامه گفت: جشنواره امسال به صورت استانی برگزار می‌شود و به سه نفر از برگزیدگان هر موضوع در مجموع 6 برگزیده لوح افتخار و جوایز نفیس تقدیم شده و در هر موضوع از یک نفر در مجموع دو نفر تقدیر به عمل می‌آید.

دشتی اظهار کرد: دبیرخانه دو سالانه به ازای هر یک از آثار راه یافته به نمایشگاه استانی به جز آثار برگزیده و تقدیر مبلغ 100 هزار تومان پرداخت می‌کند و به صاحبان آثار راه‌ یافته به نمایشگاه استانی گواهی شرکت تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: برای داوری جشنواره ولی ارجمند عکاس پیشکسوت استان و رضا خامسی مدرس دانشگاه انتخاب شده‌اند که به همراه داور ناظر کشوری در 19 شهریورماه داوری جشنواره را انجام می‌دهند و مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار