مدیرعامل ‌آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: ۷۲ روستای این شهرستان زیر پوشش شرکت آبفار هستند و امسال نیز آبرسانی به ۱۱ روستای با تانکر انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 31 August 2015
مدیرعامل ‌آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: ۷۲ روستای این شهرستان زیر پوشش شرکت آبفار هستند و امسال نیز آبرسانی به ۱۱ روستای با تانکر انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ کمال حسنی در حاشیه افتتاح پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان همدان اظهار داشت: امروزه از آب به عنوان یکی از مؤلفه‌های تعیین کننده در توسعه پایدار نام برده می‌شود، به طوری که بدون تأمین منابع آب سالم بهداشتی امکان ارتقای سطح بهداشت عمومی، رفاه مردم و توسعه جامعه با عملکرد عدالت اجتماعی تقریبا غیرممکن است.

وی با بیان اینکه اطمینان از سلامت آب دغدغه اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب از بدو تشکیل آ‌ن‌ها بوده است، افزود: ۱۰۷ روستا در شهرستان همدان وجود دارد که از این تعداد ۷۲ روستا زیر پوشش شرکت آبفار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان تصریح کرد: امسال آب‌رسانی به ۱۱ روستای شهرستان با تانکر سیار انجام می‌شود و چهار روستا فاقد تأسیسات هستند و همچنین هشت روستا نیز فاقد آبرسانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در روستاهای تفریجان، سنگستان، یلفان و شورین قطعی آب شرب وجود دارد، گفت: به‌منظور مدیریت مصرف آب شرب در روستاها اقدامات اثربخشی انجام شده ‌اما به سبب افت شدید منابع زیرزمینی و خشکسالی آبرسانی به روستاها مقداری با مشکل مواجه است.

حسنی بیان کرد: با توجه به اینکه روستای یلفان در بالای دست سد اکباتان واقع شده ‌تا امسال از سیستم آبرسانی بی‌بهره بوده است که با صرف اعتبار همزمان با هفته دولت اهالی این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند و شاهد مهاجرت از شهر به این روستا هستیم.

وی عنوان کرد: افت سطح آب‌های زیرزمینی و کمبود شدید اعتبارات سبب کاهش بهره‌مندی روستاها از طرح‌های آبرسانی شده است در این راستا کاهش هدررفت آب و جلوگیری از نصب انشعابات غیرمجاز در آبرسانی به روستاها در اولویت قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار