آنچه که واکنش تاجگردون را غیر منطقی تر می کند بیان جملاتی است که نشان می دهد وی از جای دیگر دل پری دارد و احتمالا باید موضوع مربوط به انتخابات و تحقیر تاجگردون در افکار عمومی باشد!
کد خبر: ۸۵۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸ 30 May 2020

روز گذشته برای کهگیلویه و بویراحمد یکی از روزهای تلخ بود چرا که در اثر بی مبالاتی انسانی ، طبیعت زیبای خائیز دچار آتش سوزی شد و گونه های زیاد جانوری و گیاهی نابود شدند و این در حالی است که علیرغم تلاش های زیاد ، اطفاء حریق به روز دوم کشیده شده است و مشخص نیست چه سرنوشت غم انگیزی در انتظار باقی مانده طبیعت گیاهی و جانوری است!
اما دردناک تر از جهل انسان هایی که آتش بر خائیز افروختن ، تنش ایجاد شده میان مسئولین و دمیدن یکی از نمایندگان این استان بر آتش این تنش است!
ماجرا از زمانی شروع شد که صبح روز جمعه با وخیم تر شدن وضعیت آتش سوزی که از سمت خائیز در استان خوزستان آتش سوزی آغاز شد و بر اثر بی تدبیری مسئولین خوزستانی این آتش به سمت خائیز در کهگیلویه آمد و بر عکس بی خیالی مسئولین خوزستانی ، مردم و مسئولین کهگیلویه و بویراحمد در همان لحظات ابتدایی با حساسیت تمام کار اطفاء حریق را آغاز کردند . حتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خود فرمانده میدانی عملیات اطفاء را به دست گرفت و معاون سیاسی وی هم در منطقه به کمک همکاران خود آمد.
نکته اولیه این اقدامات که بسیار هم مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت نبود مدیر کل مدیریت بحران استانداری بود که گویا جوابگوی تلفن مسئولین استانداری هم نبوده است!(آنگونه که جمالی معاون سیاسی گفته است).
انتقاد جمالی از نبود مدیرکل بحران در محل
این نبود مدیر کل بحران در منطقه باعث انتقادات تند معاون سیاسی هم شده بود که طی کلیپی که به صورت ناخواسته از وی ضبط و منتشر شده بود این انتقادات سر از رسانه ها درآورد.
وی با ادبیاتی تند در این کلیپ می‌گوید:" باید دُمب (دُم) ایشان را گرفت و پرتش کنید دور. همه مردم اینجا آمده اند و چیز کردند و طرف فقط دلش خوش است که اسم خودش را مدیرکل بحران گذاشته است‌".
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط تلفنی با فرد نامعلومی به فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در ارتباط با خاموش نمودن شعله‌های آتش در ارتفاعات خاییز کهگیلویه می‌کند.
جمالی که همچنان از عملکرد محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتقاد می‌کند در ادامه این تماس می‌گوید:" واقعا نمی‌دانم جمهوری اسلامی چه کفاره‌ای بدهکار است. "
وی در پاسخ به سوال آن مسوول نامشخص می‌گوید:" از دیشب تاالان در منطقه خدمت دوستان هستیم و با سردار خرمدل (فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد) و سردار سلامی (فرمانده سپاه پاسداران ایران) صحبت شده و دکتر کلانتری (استاندار استان) هم در حال تشریف آوردن به منطقه هستند. "
جمالی همچنان از ارسال پیام به سردار ذوالفقاری معاون وزیر کشور برای درخواست از سپاه پاسداران برای اعزام هلی کوپتر‌ها از استان‌های فارس و خوزستان سخن می‌گوید. "
وی در آخر این مکالمه گفت:" علی ایحال یک فکر اساسی باید به حال این چیز بکنید.
انتشار بد موقع یک فیلم! و واکنش عجیب تاجگردون
در زمانی که احد جمالی در منطقه عملیات حضور داشته است در حال گفتگوی تلفنی با شخصی ، انتقادات تندی از نوع مدیریت مدیر کل بحران و عدم حضور وی در محل آتش سوزی میکند که گویا توسط یکی از افراد کنار وی این گفتگو ثبت تصویری می شود! و متاسفانه این تصاویر و گفتگوی تلفنی انتقادی بدون لحاظ شرایط منطقه و همچنین پیش بینی ایجاد شرایط حاد تنش میان مسئولین در بدترین زمان ممکن منتشر می شود!
انتشار این فیلم و حساسیت های و موضع گیری های پس از آن جای اصل ماجرا یعنی آتش سوزی خائیز را می گیرد و در اقدامی بسیار عجیب باعث واکنش تاجگردون نماینده گچساران و باشت می شود!
تاجگردون در واکنش به انتقادات جمالی طی یادداشتی در اینستاگرام می نویسد:
غلامرضا تاجگردون در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت؛
جناب دکتر کلانتری استاندار محترم.
ایشان معاون سیاسی شماست که دارد به یک مدیر خدوم و زحمتکش استان توهین میکند.
خدمت ایشان عرض میکنم آن کسی که باید دمشو گرفت و از این استان بیرون انداخت خودت هستی و نه کسی که عشقش این خاک عزیز است.
قبلا هم عرض کردم عامل اکثر فتنه‌های درون استان ایشان است. من به عنوان وکیل مردم اجازه نخواهم داد به فرزند زحمتکش استان که چندین شبانه روز خواب به چشم ندیده و اکنون در بیمارستان است توهین شود.
جناب استاندار حضرتعالی بیشتر از هر کسی میدانید حقیر به عنوان وظیفه ام و ایشان به عنوان مدیر شما و خدمتگزار مردم در این ایام چه کار‌هایی کردیم و‌ای کاش معاون ذیربط شما یعنی معاون عمرانی میتوانست اجازه داشته باشد از مدیرش دفاع کند.
به هر حال فرزندان این خاک محتاج این نوع پست‌ها نیستند که بخواهند ذلت حرف‌های این نوع افراد ذلیل را بپذیرند.
با کمال تمام احترام نسبت به جنابعالی و دولت محترم منتظر برخورد با ایشان و عذرخواهی ایشان از این مدیر و فرزند این خاک هستیم.
آیا تاجگردون از سلامت انتخابات ناراحت است؟
واکنش تند و عجیب تاجگردون نشان می دهد که اولا وی هنوز بر بحث قومیت در مدیریت بسیار حساس است و مدیران منتسب به خود را حتی اگر گناهکار باشند مستوجب عقوبت نمی بیند و همچنان آن ها را مانند یک کودک ، محتاج حمایت ها و دفاع خود می بیند.
در خصوص واکنش تاجگردون باید گفت "مشخص است که احد جمالی چنین جملاتی را برای درج در رسانه ها نگفته است و از منظر یک مدیر کلان استانی با ادبیاتی عامیانه هر چند غیر منطقی بیان کرده است اما از بدشانسی اش این گفتگوی انتقادی سر از رسانه ها درآورده است و به طور کلی قصد ایجاد تنش نداشته است!" اما در مورد تاجگردون باید گفت وی دقیقا از روی آگاهی و در اقدامی قوم گرایانه به حمایت از مدیر منتسب به خود پرداخته است و تنش را افزایش داده است و این کار وی بسیار مذموم تر از اقدام جمالی است ضمن اینکه مدیر کل بحران و معاون سیاسی هر دو زیر نظر مافوق خود یعنی استاندار فعالیت می کنند و دخالت وی در این شرایط نشان از بی توجهی به مسئولیت افراد و دادن حق دخالت به خود است.
اما انچه که واکنش تاجگردون را غیر منطقی تر می کند بیان جملاتی است که نشان می دهد وی از جای دیگر دل پری دارد و احتمالا باید موضوع مربوط به انتخابات و تحقیر تاجگردون در افکار عمومی باشد!
شاید برای مخاطبان اینگونه مطرح شود که تاجگردون که برنده انتخابات بود چگونه تحقیر شد؟ واقعیت این است تاجگردون در تبلیغات خود وعده رای بسیار بالای گچسارانی ها را به خود داده بود . اما در زمان قبل از انتخابات احد جمالی در اقداماتی هوشمندانه برخی ترکیب های مشکوک در هیئت های اجرایی گچساران را با دخالت مستقیم خود مانع شد و از یک طرفه شدن مدیریت انتخابات جلوگیری کرد چیزی که در نهایت باعث رای نچندان جالب تاجگردون شد و به عبارتی تاجگردون از لحاظ میزان رای آوری (در مقایسه با آنچه که وعده داده بود) تحقیر شد! آن هم با آن همه هزینه های هنگفت و سرسام آوری که باعث انتقاداتی در سطح ملی و حتی رسانه های خارج نشین شد!
به هر جهت باید گفت شاید در طول تاریخ کهگیلویه و بویراحمد اولین باری است که انتخابات اینگونه سالم برگزار می شود و در پایان آن حتی یک شکایت ثبت نشد و یا اینکه حتی یک صندوق رای بازشماری نشد! شکی نیست که تاجگردون که مجلس و دولت به خاطر حضور وی در راس مهم ترین کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون بودجه همه حامی وی بودند پیروزی با چیزی حدود نیمی از آرا را یک تحقیر بزرگ برای خود می بیند و از مسببان آن کینه به دل دارد!
به نظر می رسد بدترین نوع تعامل مدیران استانی و نمایندگان مجلس در دوره نمایندگی تاجگردون شکل گرفته است چرا که این مدیران خود را مطلقا پاسخگو به مدیریت دولتی ارشد خود نمی دانند و بیشتر گوش بفرمان نماینده حامی خود هستند و متاسفانه نماینده هم اینگونه شیوه مدیریت با اعمال نفوذ را برای خود می پسندد .
حال این سوال مطرح است که آیا دو نماینده دیگر استان باید همچنان اینگونه تعامل غیر منطقی نماینده و مدیران را تحمل کنند یا تغییری در وضعیت موجود ایجاد کنند؟ چرا که پذیرفتنی نیست دخالت تا این اندازه بی محابا و خارج از چهارچوب قانون باشد!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
درود بردکترتاجگردون. ..معلوم هست خودتون دل پری دارید ومتاسفم برای سایت تابناک که اینگونه وقیحانه قضاوت می کند.اتفاقا این معاون سیاسی هتاک وبی ادب باید ازاستان اخراج شود...
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
تحلیل بسیار خوبی بود احسنت متاسفانه با اینکه نیروهای مدیریتی تاجگردون از نظر عملکرد خیلی قابل قبول نیستند اما به خاطر بتی که از تاجگردون در جامعه ساخته شده (اونهم نه به خاطر خودش بلکه به خاطر بودجه مملکت که هر وزیری نیازمند ان هست ) هیچ کسی جرات نمیکند به مدیران منتسب به او حرفی از گل نازک تر بزنند و البته غرور هم سرتاپای تاجگردون را برداشته است قطعا مدیرکل بحران اگر جواب معاون سیاسی را میداد و به قول خودشاذعان میکرد در بیمارستان هست ایشان چنین واکنشی را نشان نمیداد چرا که یک مدیر در همه حال باید پاسخگو باشد چه برسد در این شرایط بحرانی اون هم مدیرکل بحران
به هر حال جای تامل هست که اختیار یک قانونگذار تا چه حد ایت که اینچنین یک مدیر قوه مجریه را تهدید میکند
ایا در تصویب قانون ها هم همین طور سماجت دارند
مجلسی که در اکثر مواقع لوایح و قانون هایش بنا بر مصلحت فرد تایید یا رد میشود
جناب اقای تاجگردون‌
مدیران شما خودشان میتوانند از خود دفاع کنند شما نقش دایه را برایشان بازی نکنید و کمی اعتماد به نفس به انها بدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
چرت نگو
تحلیلگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
سلام تحلیل جالبی بود تاج گردون خیلی خان خانی برخورد کرد ما باید احترام مهمان را نگه داریم وقتی نیروهای خودمان در استان قوم گرایی می کنند باید از نیروهای غیربومی استفاده کرد در ضمن ما هنوز درک نکردیم که نظام مان جمهوری اسلامی است فکر می کنیم نظام مان جمهوری است نه آقا نظام مان جمهوری اسلامی است اسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد مسئله انتخابات هم که اشاره شد کاملا درست است تاج گردون با آن کب کبه و دب دبه که راه انداخت مدعی بود که با 80 در صد آراء پیروز می شود اما کمتر از 50 در صد آراء را کسب کرد و اگر اصولگرایان در گچساران ائتلاف می کردند چون ائتلاف خودش رای را چند برابر می کند جو را تغییر می دهد حسینی بحرینی پیروز انتخابات بود در ضمن نیروهای تاج گردون فرسوده شدند باید تغییر صورت گیرد
رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
جمالی برادر دو شهید و خود جانباز سرافراز این مملکته

تاج گردون بیاری خدا کارش تمامه و خدا جواب این حرمت شکنی را به او خواهد داد

تاج گردون و امثالهم بدانند اگر مردان مردی چون احد جمالی نبودند ، امروز شما دم نداشتید چه رسد که دم دراز باشید.
ذلیل آنانی هستند که برای مطامع این دنیای فانی دست به هر جنایت پیدا و پنهانی میزنند.

اگر لحظه‌ای نبود یادگاران هشت سال دفاع مقدس امثال احد جمالی را تصور کنید ، پی خواهید برد ذلت چیست و ذلیل چه کسی می بود . هرکس امروز عزیز است ، مدیون شهدا ، جانبازان و خانواده های ارزشمند آنهاست.

هرچند حاج احد شناسنامه سیاسی دارد اما هرگز از حق و حقوق مردم نمی‌گذرد .

به حق آه دل مادران شهدا ، بخاطر این حرمت شکنی ، خدا گوش مالی خوبی به تاج گردون خواهد داد.

جمالی هرکه باشد ، مثل ....... متعرض به مال و اموال مردم نیست و هیچ دلبستگی به این پست و مقام ها ندارد.
به حاج احد افتخار میکنیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
اقای دکتر تاجگردون
ایشان از دانشگاه گلوبال بلژیک که وجود خارجی ندارد دکتری دارند و همکلاس دکتر اکرمی معون وزیر اقتصاد بوده اند
الته52 شضرکت هم مثل کوپله و پلمیر دارند10
روح اله
|
Spain
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
تاجرگردون یعنی چی ؟
امپراطور تاجرگردون، پادشاه تاجگردون، سلطان تاجگردون
یه سری به استان و ادارات و کارخانه جاتش بزنید ببینید امپراطوری تاجگردون یعنی چی، یعنی خفگی سایرین یعنی رعب و وحشت یعنی ناامیدی از اینکه لیاقت داشته باشی اما چون تو باند تاجگردون نیستی به هیچ جا نرسی
مارین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
احسنت.
صبحبت های روح اله کاملا عین واقعیت است.
دقیفا شرایط همین جوری است که توضیح دادند.
رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
از کسانی که باعث تایید صلاحیت تاجرگردون شوند در پیشگاه خداوند شکایت می بریم ... خانواده های ایثارگران
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
تحلیل بسیار خوبی بود احسنت متاسفانه با اینکه نیروهای مدیریتی تاجگردون از نظر عملکرد خیلی قابل قبول نیستند اما به خاطر بتی که از تاجگردون در جامعه ساخته شده (اونهم نه به خاطر خودش بلکه به خاطر بودجه مملکت که هر وزیری نیازمند ان هست ) هیچ کسی جرات نمیکند به مدیران منتسب به او حرفی از گل نازک تر بزنند و البته غرور هم سرتاپای تاجگردون را برداشته است قطعا مدیرکل بحران اگر جواب معاون سیاسی را میداد و به قول خودشاذعان میکرد در بیمارستان هست ایشان چنین واکنشی را نشان نمیداد چرا که یک مدیر در همه حال باید پاسخگو باشد چه برسد در این شرایط بحرانی اون هم مدیرکل بحران
به هر حال جای تامل هست که اختیار یک قانونگذار تا چه حد ایت که اینچنین یک مدیر قوه مجریه را تهدید میکند
ایا در تصویب قانون ها هم همین طور سماجت دارند
مجلسی که در اکثر مواقع لوایح و قانون هایش بنا بر مصلحت فرد تایید یا رد میشود
جناب اقای تاجگردون‌
مدیران شما خودشان میتوانند از خود دفاع کنند شما نقش دایه را برایشان بازی نکنید و کمی اعتماد به نفس به انها بدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار