توصیه های نماینده ولی فقیه به مسئولان در خصوص آتش سوزی های اخیر و حواشی آن
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حواشی ایجاد شده اخیر گفت : حتما مسئولین در این زمینه نگرانند و دغدغه دارند و طبیعی است گاهی نسبت به عملکرد هم معترض باشند و حتی شاید مردم هم معترض باشند که این اعتراضات به عملکردها اشکال که ندارد بسیار هم خوب است اما باید در بیان ادب کلامی رعایت شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 30 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه در استان گفت : وجود مشکلات در جامعه طبیعی است و وظیفه مسئولین هم تلاش و دویدن شبانه روزی و تقسیم کار برای حل این مشکلات است و در این مسیر هر کسی وظیفه مشخصی دارد که باید پیگیری کند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده برای استان در آتش سوزی های اخیر ، افزود : احساس می شود در بحث آتش سوزی ها انفعالی عمل می شود  یعنی اقدامات تحت یک مدیریت صحیح شکل نمی گیرد.
وی اظهار داشت : ما در ایام خاص در بهار و تابستان معمولا هفته ای یک آتش سوزی را شاهد هستیم و این اتش سوزی ها را هم طی چند سال اخیر به صورت مرتب داشته ایم و چیزی نبوده که قابل پیش بینی نباشد.
وی گفت : با توجه به قابل پیش بینی بودن آتش سوزی ها قاعدتا باید ، امکانات ، نیروی انسانی و تجهیزات لازم را برای اطفاء حریق مدیریت کنیم .
حجت الاسلام حسینی ادامه داد : به نظر می رسد اگر در همان ابتدایی آتش سوزی مدیریت صحیح صورت گیرد ، آتش خاموش می شود  و تبدیل به بحران نمی شود.
امام جمعه یاسوج گفت : باید روی برنامه اطفاء حریق در لحظات اولیه کار شود و با بکارگیری نیروهای پاره وقت و استقرار در مکان های مختلف ، منطقه را به این افراد برای رصد بسپاریم که این منطقه زیر نظر این افراد باشد تا پس از حادث شدن آتش سوزی ، سریعا به محل اعزام شوند و مانع گسترش آتش شوند. ولی متاسفانه اجازه داده می شود آتش گسترش یافته و مناطق مختلفی را دربر بگیرد ان وقت که تبدیل به بحران شد برای اطفاء اقدام می شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حواشی ایجاد شده اخیر گفت : حتما مسئولین در این زمینه نگرانند و دغدغه دارند و طبیعی است گاهی نسبت به عملکرد هم معترض باشند و حتی شاید مردم هم معترض باشند که این اعتراضات به عملکردها اشکال که ندارد بسیار هم خوب است اما باید در بیان ادب کلامی رعایت شود.
وی افزود : به همه مسئولین توصیه می کنم که همه ما ادب کلامی را رعایت کنیم مخصوصا اینکه سخنان ما در رسانه و فضای مجازی منتشر می شود و این برای آرامش اجتماعی و ادبیات گفتاری ما زیبنده نیست و اثرات سوءی در پی دارد.
حجت الاسلام حسینی افزود : اعتراض و نهیب و نقد عملکرد میان مسئولین باید باشد . نمی شود از کنار سهل انگاری و کاهلی گذشت . اگر مسئولی سهل انگاری کرد ، مقام مافوق باید نهیب بزند اما باید گفتارها بر اساس ادب انسانی و اسلامی باشد یعنی اگر تشری هم زده می شود ادبیاتی زیبا به کار گرفته شود. نباید در نهیب هتک حیثیت و هتک حرمت و هتک کرامات انسانی صورت نگیرد.
وی در بحث علت آتش سوزی های اخیر هم اظهار داشت : باید کمیته حقیقت یاب باشد و این موارد را پیگیری کنند و مطمئنا بخشی از این آتش سوزی ها ، سهوی ، بخشی خطای انسانی و بخشی هم عمدی است  که مسببین امر باید حتما شناسایی و دستگاه قضا هم برخورد جدی کند.
حجت الاسلام حسینی افزود : به هر نحو ممکن فعلا این اتش سوزی ها وجود دارد و ما باید مدیریتی برای این شرایط داشته باشیم که این خطاهای عمدی یا سهوی چه با منشا انسانی چه غیر انسانی منجر به خسارات سنگین بر منابع طبیعی ما نشود.
وی ضمن تشکر از مردم و مسئولینی که در آتش سوزی های اخیر به کمک آمدند ، گفت : متاسفانه با این آتش سوزی ها خسارات سنگینی وارد شده است . مزارع سوخته اند ، دو کوه بزرگ با منابع گیاهی و جانوری ما در مناطق گچساران و کهگیلویه  دچار خسارات سنگین شده اند . ضمن اینکه جان مردم روستاها هم به خطر افتاده است . و وقتی از ابتدا اطفاء حریق صورت نمی گیرد و انفعالی عمل می شود در نهایت که آتش سوزی به مرز بحران می رسد تازه می گویند چکار کنیم؟! که این روند باید اصلاح شود .   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار