تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، سید کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی دارانی با اعتراض نمایندگان مجلس نظیر علیرضا زاکانی، روح الله نجابت، زهره الهیان و.. مواجه شده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 31 May 2020

شوک بزرگ عدم تایید اعتبارنامه غلام رضا تاجگردون از روز گذشته تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده است که فضای سیاسی و رسانه ای متاثر از این ماجرا باشد!
قومیت ، سیاست یا فساد؟
در این زمینه گمانه زنی های فراوانی می شود ، برخی سعی در قومیتی کردن مسئله دارند ، عده ای هم آن را یک اقدام سیاسی اصولگرایان بر علیه یک اصلاح طلب می دانند و عده ای هم بر اساس آنچه که به عنوان مستندات نمایندگان معترض به اعتبارنامه آمده است ، این تقاضای بررسی را ناشی از فساد مالی و ایجاد شبکه های نفوذ در دولت می دانند . در مورد مسائل قومیتی با توجه به حضور دیگر افراد در این تقاضای بررسی اعتبار نامه باید گفت ، نمی توان بحث قومیت را جدی دانست چرا که در کنار تاجگردون افراد دیگری غیر از کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.
در خصوص انگیزه سیاسی هم باید گفت ، تاکنون شواهدی بر این مدعا مشخص نیست چرا که تاجگردون در واقع یک فرد سیاسی به معنای تندروی در اصلاح طلبی یا اصولگرایی نیست .
اما در موضوع اصل ادعا که موارد مالی و نفوذ و سوء استفاده از موقعیت باشد ، باید گفت ، این اتهامات متاسفانه چند سالی است که گریبانگیر تاجگردون است و اتفاقا اولین منتقدان جدی وی خود اصلاح طلبان بوده اند و اسنادی بر علیه وی منتشر کرده اند.
فعلا شرایط تاجگردون کمی پیچیده شده است و ماندن یا نماندن وی در مجلس یازدهم نیازمند کمی صبر و حوصله برای طی شدن روند قانونی است .
آیا پرونده تاجگردون به دستگاه قضایی هم کشیده می شود؟
در حال حاضر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون ، سید کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی دارانی با اعتراض نمایندگان مجلس نظیر علیرضا زاکانی ، روح الله نجابت ، زهره الهیان و.. مواجه شده است.
در خصوص عاقبت این ماجرا باید گفت : چنانچه موارد اعتراضی این نمایندگان محرز شود هرچند که حق اعتراض برای آنان محفوظ خواهد بود اما در ادامه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ورود خواهد کرد و در صورت توصیه مجلس نیز دستگاه قضا برای بررسی بیشتر به روند رسیدگی وارد خواهد شد.
چنانچه این نمایندگان قادر به ادامه همراهی مجلس نباشند انتخاب نماینده جدید آن حوزه انتخابیه در سال 1400 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
تاجگردون یک چهره فرا ملی و مایه افتخار استانه خواهشمندیم تخریب نکنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
همون موقع که فریاد زد گفت من لرم مثل سردار اسعد بختیاری نقشه تخریبش کشیده شد،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار