کد خبر: ۸۶۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 09 June 2020
نمایشگاه ترویجی و آثار منتخب هنرمندان صنایع دستی با هدف شناسایی آثار ارزشمند هنرمندان گیلانی از امروز(۲۰ خرداد) به مدت یک هفته در رشت دایر شده است.
 

 

تابناک/«مسعود حلاج پور » امروز (سه شنبه،۲۰ خرداد) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه ترویجی صنایع دستی گیلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهارکرد: صنایع دستی یکی از مهمترین منابع درآمد برای هنرمندان گیلانی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری , صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حمایت از هنرمندان صنعت دستی در گیلان مورد توجه قرار دارد، گفت: در هفته صنایع دستی برنامه های متعددی تعریف شده که با همکاری هنرمندان صنایع دستی و دستگاه‌های مربوطه در استان اجرا می شود.

 

حلاج پور اذعان کرد: نمایشگاه ترویجی صنایع دستی و آثار منتخب هنرمندان امروز در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الاانبیا(ص) افتتاح شد که به مدت یک هفته دایر است.

 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار ارزشمند هنرمندان منتخب در رشته‌های رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک به نمایش گذاشته شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: علاقمندان می‌توانند از ۲۰تا ۲۷خرداد از ساعت ۱۰صبح ۱۷عصر از آثار فاخر هنرمندان صنعت دستی استان در این نمایشگاه بازدید کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان قطب گردشگری کشور شمرده می شود، ادامه داد: توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی زمنیه اشتغال جوانان و نوجونان را مهیا می‌کند.

 

حلاج پور خاطرنشان کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی گیلان در قالب برپایی نمایشگاه در مناطق توریستی استان مورد توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار