آن گونه که در دادخواست آمده، مسوولان ورزش شنا در آمریکا از گزارش‌های متعدد سوء‌استفاده و بهره‌کشی جنسی از دختران کم سن و سال در سرتاسر آمریکا مطلع بوده و هستند.
کد خبر: ۸۶۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰ 19 June 2020

هفته گذشته ۶ عضو سابق تیم‌های پایه شنای زنان آمریکا، در شکایاتی به دستگاه قضایی این کشور، مدعی شدند که نه تنها خود آن‌ها در دوران حضور در رده‌های مختلف تیم ملی شنا، مورد سوء‌استفاده مستمر و طولانی مدت مربیان قرار گرفتند، که فدراسیون شنای آمریکا هم علی‌رغم اطلاع از گستردگی این مساله، هیچ‌گاه اجازه پیگیری قضایی را نداده است.

تصویر قدیمی از استیو، مورسل(وسط) یکی از مربیانی که نام او در شکایت زنان قربانی آمده است

یکی از این زنان، دبرا گرودنسکی است که در سن ۱۱ سالگی انتخاب شد تا زیر نظر مربی مشهور شنای آمریکا، اندرو کینگ، تمرین کند. او انتظار داشت که بعد از چند سال تبدیل به ستاره شنای المپیک شود، لیکن در سن ۱۵ سالگی، به خاطر عوارض سال‌ها سوء‌استفاده جنسی از سوی مربی خود، برای همیشه شنا را ترک کرد. اندرو کینگ در آن مقطع، یک مرد ۳۷ ساله بود گرودنسکی که اکنون یک بانوی ۵۱ ساله است، می گوید:

" سوء استفاده جنسی از من کاملا قابل پیشگیری بود. مسیر زندگی من کاملا تغییر می کرد اگر در فدراسیون شنای آمریکا این فرهنگ وجود نداشت، فرهنگی که سوء‌استفاده جنسی را تسهیل می کند. همین فرهنگ بود که به کینگ اجازه داد سال‌ها، بدون عقوبت، از من سوء استفاده کند."

تصویر جدیدی از اندرو کینگ، در کنار یکی از شناگران نوجوان آمریکایی

این زنان قربانی در شکایت خود مدعی شدند که مسوولان فدراسیون شنای آمریکا سال‌ها با نادیده گرفتن اقدامات مربی سنای المپیک آمریکا، میچ ایوِی و چند تن از دیگر از کادر مربیان، فرهنگ سوء‌استفاده از دختران در این ورزش را ایجاد کردند که دهه‌ها ادامه دارد. شکایات این ز ۶ زن مربوط به وقایع دهه ۱۹۸۰ در رده‌های پایه تیم ملی شنای آمریکاست. این زنان قربانی می گویند که فدراسیون شنای آمریکا با علم به این که مربیان نام برده شده در دادخواست، دچار انحراف جنسی و دنبال بهره‌کشی جنسی از شاگردان خود بودند، به آن‌ها اجازه دادند که ده ها دختر را برای پیگیری انحرافات خود در اختیار داشته باشند. از نظر آن‌ها، فرهنگ «ماله کشی» بر جرایم جنسی مربیان و سایر کادرهای زیرمجموعه فدراسیون شنا، هنوز هم در ساحت این ورزش در سراسر ایالات متحده جاری و ساری است.

عکس قدیمی از ایورت اوچیاما(سمت چپ، عینک به چشم)، یکی از مربیانی که به سوء استفاده از شاگردان کم سن خود متهم است.

آن گونه که در دادخواست آمده، مسوولان ورزش شنا در آمریکا، در حالی که به خوبی از گزارش‌های متعدد سوء‌استفاده و بهره‌کشی جنسی از دختران کم سن و سال در سرتاسر آمریکا مطلع بوده و هستند، سکوت محض پیشه کردند و بستر تبدیل این آزارها را به یک «فرهنگ» فراهم آوردند.

لازم به توضیح است که در یکی دو سال اخیر، لیبرال‌ها  و غربزدگان در کشور ما (که از نفوذ بالایی در دولت و مجلس دهم برخوردار بودند) با طرح مسایلی چون «کودک همسری»، به دنبال پیاده کردن طرح‌ها و برنامه‌های دیکته شده از سوی کشورهای غربی (به طور خاص آمریکا) بودند تا با بالا بردن سن ازدواج، دختران کشور را (که به دلیل گسترده شدن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای) دچار آگاهی‌های جنسی پیش از موعد و بلوغ زودرس شده‌اند، لاجرم به سوی روابط آزاد سوق دهند. حالا با انتشار اخبار این فجایع در (آمریکا) معلوم می شود که چه سرنوشت و چشم‌اندازی برای دختران این مملکت ترسیم شده و چه کسانی به دنبال اجرا کردن نسخه‌های انحرافی در کشور اسلامی هستند.

منبع:مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار