مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش حدود ۳۹ درصدی بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه، صنعتی نبودن استان و نرخ بالای بیکاری را دو عامل اصلی پایین بودن این پوشش اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حمیدرضا قاسمی ، با اشاره به اینکه هم اکنون از جمعیت حدود دو میلیون نفری استان کرمانشاه 860 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: میزان پوشش تامین اجتماعی در استان حدود 39 درصد است.

وی ادامه داد: از این 860 هزار بیمه شده که در استان داریم 265 هزار نفر بیمه شده اصلی و مابقی افراد تحت پوشش آنها هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه از میانگین کشوری پایین‌تر است، یادآور شد: پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور حدود 52 درصد است و نزدیک به 44 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیون نفری کشور بیمه تامین اجتماعی هستند.

قاسمی درباره دلایل پایین بودن پوشش تامین اجتماعی در استان نسبت به میانگین کشوری، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل بالا بودن نرخ بیکاری در کرمانشاه است، زیرا بیمه شدن تامین اجتماعی ارتباط مستقیمی با وضعیت اشتغال دارد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر کرمانشاه نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر کشور استان صنعتی نیست و این امر نیز در پوشش بیمه تاثیرگذار است.

قاسمی یادآور شد: طی چند ماه اخیر شیوع بیماری کرونا نیز بر وضعیت بیمه شدگان استان بی‌تاثیر نبوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از تاثیر مسائل فرهنگی و اقتصادی نیز بر پوشش بیمه یاد کرد و گفت: برخی از مردم هنوز به اهمیت بیمه پی نبرده اند و برخی هم به دنبال کسب آگاهی درباره انواع پوشش بیمه نیستند. برای مثال ما پوشش بیمه برای زنان خانه‌دار و دختران مجرد داریم که با وجود اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای که انجام داده ایم هنوز برخی از آن استقبال نکردند.

قاسمی خاطرنشان کرد: البته مسائل اقتصادی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست و وقتی افراد درآمد زیادی نداشته باشند، تمایلی به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ندارند.

وی تاکید کرد: با وجود همه این موارد تنها کاری که از دست تامین اجتماعی برای افزایش پوشش بیمه برمی‌آید فراهم کردن زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی است که در این دو بخش هرآنچه بتوانیم انجام خواهیم داد ،اما در کنار آن نیازمند افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان هم هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار