کد خبر: ۸۶۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 24 June 2020
دقیق گفت: امسال ۲۱۹ کلاس درس در ۳۰ هزار متر مربع به فضاهای امن آموزش و پرورش استان گیلان اضافه می شود.
 

 

تابناک/«علی دقیق» امروز(چهارشنبه،۴ تیر) در حاشیه افتتاح مدرسه خیرساز متوسطه دوره اول حضرت خدیجه کبری (س) کپورچال انزلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: امسال ۵۰ پروژه شامل ۲۱۹ کلاس درس در ۳۰  هزار متر مربع به فضاهای امن آموزش و پرورش استان گیلان اضافه می شود.

 


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان اعلام کرد: تعداد پروژه های خیری که طی ۲۰ سال فعالیت جامعه خیرین مدرسه ساز استان احداث شده ۲۵۶ پروژه شامل یک هزار و ۱۸۹ کلاس درس است که با مشارکت و یا توسط خیرین احداث شده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر استان گیلان سه هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی دارد، تاکید کرد: ۵۰ درصد مدارس این استان تخریبی بودند که از زمان تصویب لایحه تخریب و بازسازی مدارس در سال ۸۴ تاکنون ۲۵ درصد آن بازسازی و یا مقاوم سازی شده اند.

 
دقیق سپس در خصوص مدرسه متوسطه دوره اول حضرت خدیجه کبری (س) روستای کپورچال اظهار داشت: این مدرسه با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال که ۳۰ درصد هزینه احداث این مدرسه توسط خیر مدرسه ساز «نمک فروش» تامین شده، در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۵۰ متربع با زیر بنای ۷۸۰ مترمربع احداث شده است.


وی یاد آور شد: این مدرسه شامل سه کلاس درس، یک آزمایشگاه، نمازخانه و یک کتابخانه محله محور به نام شیون فومنی است که می‌تواند در ساعت تعطیلی مدارس، به مردم روستای کپورچال خدمات ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار