نشست شورای اداری لنده با حضور نماینده مجلس و مدیران کل؛
نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، برخی مسئولان استانی و مدیران شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 30 June 2020

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، برخی مسئولان استانی و مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد، نشست شورای اداری این شهرستان از ساعت ۱۸ امروز سه شنبه با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در آن عمده ی مشکلات و مطالبات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست امام جمعه لنده از جمله مشکلات اساسی شهرستان را بن بست جاده ای عنوان و از حجت الاسلام والمسلمین موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست با ظرفیتی که دارد در این راستا گام های موثری بردارد.
وی سه مسیر ارتباطی لنده به دهدشت، از مسیر تراب، لنده-تشان و لنده به چاروسا از مهمترین مطالبات مردم این منطقه در حوزه راه شهرسازی عنوان کرد.
امام جمعه شهرستان لنده ورود بنیاد علوی به موضوع پروژه های زیر ساختی را قابل تقدیر و گفت، حال که این نهاد در طرح های زیر بنایی اعتبارات خوبی لحاظ داشت دستگاه های متولی از این فرصت استفاده تا بخش عمده ی از مشکلات این شهرستان رفع شود.

۴ پروژه از محل اعتبارات ملی برای لنده تعریف و این روزها برخی در حال کار و برخی در شرف واگذاری است

در ادامه فرماندار این شهرستان با ارائه گزارشی که عمدتا به پروژه های عمرانی مربوط می شد گفت؛با همه مشکلات و کمبود منابع مالی اجازه تعطیلی هیچ پروژه ای را ندادیم. با تلاش های صورت گرفته از محل اعتبارات ملی موفق شدیم ۴ پروژه در منطقه تعریف کنیم که بخشی از آنها شروع و بخشی در شرف واگذاری به پیمانکار است.

وی با اشاره به اینکه جاده ی لنده به تشان و لنده به پاتاوه  فعال و در حال کار هستند بیان داشت؛ طی یک سال گذشته در قسمت های از این پروژه ها کار شروع شد و بحثی که وجود دارد پیگیری تامین بموقع اعتبار در راستای تسریع در روند کار و تکمیل  هر چه سریعتر این پروژه هاست.

ایشان در این راستا گفت؛ از محل اعتبارات بنیاد علوی ۱۰ میلیارد تومان به پروژه لنده-پاتاوه اختصاص یافت و همچنین از طریق بنیاد پروژه ارتباطی مهم دیگر جاده ی لنده به چاروسا در مرحله ترک تشریفات به پیمانکار قرار دارد.

وی دیگر پروژه ملی شهرستان را پروژه فاضلاب شهری عنوان و گفت؛بخشی از این پروژه کار و برای تکمیل و بهره برداری باید تلاش شود منابع مالی جذب شود که قطعا حضور نماینده با تجربه‌ای مانند آقای موحد میتواند تاثیر گذار باشد.

فرماندار موسوی به کلنگ زنی ایستگاه برق به عنوان یک پروژه  دیگر از محل اعتبارات ملی اشاره وگفت؛ تنها راه نجات لنده و رفع مشکلات بیشمار برقی، چه در شهر و چه در روستاها تکمیل این پروژه است.

فرماندار لنده دیگر پروژه مهم لنده را احداث بیمارستان عنوان وگفت؛مجوز ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهر لنده صادر و در مرحله پایانی کار واگذاری قرار دارد که در ادامه راه قطعا نیازمند پیگیری جذب اعتبار خواهیم بود.

سید خدادوست موسوی با اشاره به مشکلات برق در شهرستان لنده خواستار  تسریع در روند کار شد و گفت با توجه به تعریف این پروژه در مجموعه پروژه های ملی انتظار داریم در این حوزه با تامین به موقع اعتبار با رایزنی نماینده،  اجازه توقف پروژه داده نشود.

موسوی گفت؛ شهرستان لنده علی رغم تمامی ظرفیت ها متاسفانه عقب مانده است.
وی افزود، ما نباید بگویم شهرستان محروم. شهرستانی که در حوزه های مختلف سرمایه دارد محروم نیست و تحریم بوده است.

موسوی با اشاره به ظرفیت نفت و گاز و آب و گردشگری و نیروی انسانی اما محرومیت استان کهگیلویه بویر احمد به نسبت سایر استانها بیان داشت، لنده در استان سالها بود به همین درد گرفتار بود و مدتی است روی ریل توسعه قرار گرفت و برای تدوام و تسریع این مهم نیازمند همگرایی و تعامل خواهیم بود.

وی بیان داشت؛ در سایر حوزه ها، مخابرات  آب و کشاورزی کارهای خوبی شد ولی احساس میکنم حق این مردم هنوز ادا نشد.

فرماندار لنده خاطرنشان کرد؛ با نگاهی عمرانی وارد این شهرستان شدم و شبانه روز تلاشمان بر باز گردن گره ی از مشکلات مردم منطقه بود و در این راستا در این برهه از زمان انشالله با همکاری و تعامل با نماینده محترم مردم شریف شهرستان در مجلس بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

مهندس موسوی خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده لنده به تشان مهم ترین پروژه عمرانی تاریخ این منطقه است و نیاز به پیگیری حضرتعالی و حمایت جدی مسولان  ملی دارد گفت: اگر جاده لنده به تشان مورد توجه جدی قرار گیرد  و حتی اگر در دوره شما همین یک پروژه به بهره برداری برسد بزرگترین تحول تاریخی برای لنده اتفاق خواهد افتاد و به عنوان بزرگترین خدمت به مردم منطقه در تاریخ لنده ثبت میشود.

راه برون رفت لنده از محرومیت، و توسعه همحنابه این منطقه همکاری بیشتر و تعامل مدیران کل دستگاه های اجرایی است.

در این بخش از نشست شورای اداری شهرستان لنده نوبت به دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان بود که با دست پر به این جلسه آمده بود.

مهندس مرادپور اظهارداشت؛ بنیاد در حوزه فرهنگی کارهای مهم و تاثیر گذاری انجام داد که اقدمات زیادی در حوزه آموزش و پرورش، مساجد، کمک به ادارات مختلف از جمله این اقدامات است.

ایشان در موضوع فرهنگی همچنین پیگیری و به سرانجام رساندن احداث کتابخانه را در شرف کلنگ زنی قرار دارد عنوان و گفت همچنین برای تجهیز مرکز فرهنگی هنری شهرستان اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اقدمات بنیاد در بحث اشتغال نیز گفت؛ در سال ۹۸، هشت میلیارد تومان تسهیلات داده شد وبرای سال ۹۹، بیست میلیارد تومان مصوب گردید که تسهیلات قرض الحسنه داده شود ولذا کسانی که قصد کارآفرینی را داشته باشند مورد حمایت ویژه بنیاد قرار میگیرند.

مهندس مرادی با گلایه از مدیران استانی به سراغ تشریح اقدمات بنیاد در حوزه طرح های زیر بنایی رفت وگفت؛ اعتبارات بالایی در این حوزه لحاظ شده است که اگر مدیران استانی تا به امروز در بحث برآوردها، تهیه نقشه ها و تدوین طرح های مطالعاتی همکاری می کردند کارهای فوق العاده تاثیر گذاری انجام می گرفت که در این راستا پیگیری های نماینده مجلس می تواند موجبات شتاب بخشی توسعه همجانبه شهرستان را فراهم آورد.

نماینده بنیاد مستضعفان خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت؛ اگر برنامه های در نظر گرفته عمرانی بنیاد در لنده عملی شود، لنده به نسبت سایر مناطق استان پیشه خواهد گرفت و این همت و تعامل مسولین انسانی را می طلبد.

مهندس مرادی یادآور شد؛ در سرفصل آب و خاک (کشاورزی) ۷ و نیم میلیارد برای آبیاری دشت بن در نظر گرفته شد. اعتباری بالغ بر ۶ و نیم میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آبیاری آبلش، و ترمیم و ساماندهی خطوط انتقال آب کانال های کشاورزی موگر و موگرمون و ایستگاه آب کشاورزی ایدنک و دو ایستگاه تعریف شده جدید بهمراه بهسازی و ترمیم قنوات کشاورزی اختصاص داده شد.

ایشان اختصاص ۶ میلیارد در حوزه راه های روستایی و بیش از ۷ میلیارد اعتبار در حوزه زیر ساخت های شهری را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که اگر دستگاه های اجرایی همکاری نمایند تا پروژهای تعریف شده به مرحله اجرا برسند بخش عمده ی از مشکلات شهرستان حل خواهد شد.

مرادپور همچنین به حوزه امور عشایر اشاره و گفت در این حوزه اعتبارات خوبی برای ساماندهی جاده های عشایری مناطق دلی مهره، کوه سیاه ودلی خیار اختصاص یافت و همچنین همکاری های در راستای آب رسانی بوسیله تانکر های آب رسانی انجام گرفت.

مرادپور پروژه بستر درمانی لنده از اقدمات مهم بنیاد در حوزه بهداشت و درمان عنوان وگفت؛ آنچه تعهد بنیاد بود انجام گرفت. پروژه آماده بهره برداری است و متاسفانه هنوز نسبت به تامین تجهیزات که تعهد دانشگاه علوم پزشکی زیر مجموعه وزرات بهداشت است اقدامی صورت نگرفت.

نماینده بنیاد مستضعفان در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت؛ دهیاری های شهرستان با توجه به منابع کم مالی از جمله حوزه های هستند که لحاظ گردید مورد حمایت بنیاد قرار گیرند و پروژه های را که تعریف کنند در بحث تامین مصالح مورد حمایت می شوند.

مهندس مرادی موضوع مهم و دارای ظرفیت این شهرستان را بخش صنعت و معدن عنوان و گفت؛پیگیری های زیادی در این حوزه صورت گرفت که با موافقت ریاست محترم بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی دستور ویژه صادر شد تا هلدینگ های بنیاد در منطقه حضور یابند که در این حوزه طرح های مطالعاتی آغاز شود و قطعا در ادامه راه نیازمند همکاری و تعامل مدیریت مجموعه صنعت معدن استان و پیگیری های نماینده محترم خواهیم بود. موضوعی که بیش از هر موضوع دیگر به اشتغالزایی در منطقه منجر خواهد شد.

نماینده بنیاد در لنده خواستار همکاری، تعامل بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی استان و پیگیری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با هدف تسریع در روند پروژهای مختلف شهرستان لنده شد تا محرومیت از سیمای این منطقه رخت بربندند.

حجت الاسلام سید محمد موحد راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور در حوزه های مختلف را عمل به فرامین مقام معظم رهبری دانست.
وی گفت؛ در ابتدای هر سال رهبری با اشراف کامل بر موضوعات مختلف با الویت بندی مسیر حرکت و نقشه راه را برای آحاد جامعه مشخص و امسال از سوی رهبر انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شد که یقینا موضوع اشتغال و اقتصاد جامعه باید در اولویت برنامه های مسئولان باشد.

ایشان با اشاره به اینکه به دلیل شرایط خاص کشور(کرونا) فرصت تقدیر از حضور مردم در انتخابات مهم مجلس  فراهم نشد، گفت:در نشست های مختلف مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام داشتم و خواهم داشت.

نماینده شهرستان های چهارگانه راه حل تحقق مطالبات و مشکلات مناطق مختلف حوزه انتخابیه را تعامل و همگرایی عنوان و گفت؛ آماده هر گونه همکاری در حوزه های مختلف هستم.

نماینده مردم در مجلس بیان داشت؛ در طول همین یکی دو ماهه با مسولین عالی رتبه کشوری دیدارهای داشتم و پیگیری های خوبی انجام گرفت و فریادها زده شد. بطور مثال در دیداری که در سازمان مدیریت داشتم متوجه شدم که اعتبار پروژه آب رسانی به چهار شهرستان درصد ناچیزی است و از ۳۴ میلیارد اختصاص داده شد تنها ۲ میلیارد آن تخصیص داده شد و این در حالی است در جای دیگر شاهد تخصیص ۹۰ درصدی در پروژه ها هستیم.

سید محمد موحد خطاب به مسئولین دستگاه های مختلف گفت؛ در برابر مسولیتی که بعهده داریم باید پاسخگو باشیم، اگر قصد خدمت دارید و میخواهید مشکلات مردم در حوزه کاریتان حل شود باید مطالبه گری کنید. باید آستین ها را بالا بزنید تا پا به پای هم در وزارت خانه ها پیگیر امورات مختلف باشیم.

سید محمد موحد بیان کرد؛ نباید اجازه داد با این توجیه که فلان طرح و پروژه معارض دارد یا فاصله زیاد است و دیگر موارد روند خدمت رسانی به مردم کند شود.

موحد گفت؛ در استانی مانند اصفهان در یک منطقه، اتوبان و کمربندی های یک دو سه و چهار احداث میشود و چطور میشود مسیر پاتاوه دهدشت که که کریدور شمال جنوب است و بخش اعظمی از مشکلات ارتباطی چندین نقطه از کشور را حل میکند لنگ اعتبار باشد وِلذا اجازه چنین نگاه های را نخواهیم داد و پذیرفتنی نخواهد بود.

وی گفت؛ مسولیت پذیرفتم.با رای مردم انتخاب شدم و با هیچ مدیری جز به نفع مردم معامله ای نخواهم داشت.

سید محمد موحد در این بخش از سخنان خود حضور بنیاد مستضعفان در شهر لنده و انتخاب این منطقه را به عنوان پایلوت اقتصادی فرصت بی نظیری دانست و گفت بر اساس گزارشات اقدامات خوبی در لنده از سوی بنیاد صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد وِلذا دیدار با مسولین بنیاد در سطح کشور از الویت هایم خواهد بود.

ایشان در این راستا؛ بهرمندی از ظرفیت بنیاد در حوزه اشتغال را از الویت ها دانست و ابراز امیدواری کرد با ورود بخش های اقتصادی این سازمان شاهد شکوفایی مشاغل گوناگون باشیم.

سید محمد در بخش پایانی سخنان خود انتقاد از دانشگاه پیام نور را داشت و گفت؛ ساختمانی از سال های گذشته در این منطقه احداث شد که بنابه گزارشات داده شده مدت زیادی است راکد مانده است. از مجموعه پیام نور میخواهم که دلتان به حال این همه منابعی که در منطقه هزینه شده است بسوزد و انتظار میرود این ساختمان که نیاز مبرم به آن احساس میشود تکمیل و به بهره برداری برسد.

این گزارش تکمیل میشود...

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد/فرماندار؛ این روزها ۴ پروژه ملی در لنده در حال کار است/ سالها لنده تحریم بود

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

امام جمعه لنده؛ تکمیل پروژه های زیر ساختی اولویت خدمت به مردم این منطقه باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار