یادداشت خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد
جناب آقای کلانتری این روزها مرداب مدیریتی در چرام یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا می باشد و داشتن مدیرانی که دارای قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل در بحران ها باشند لازم و ضروری هست.
کد خبر: ۸۷۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 03 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی یاری زاده فعال رسانه ای طی یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت : جناب آقای کلانتری این روزها مرداب مدیریتی در چرام یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا می باشد و داشتن مدیرانی که دارای قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل در بحران ها باشند لازم و ضروری هست.
متن کامل این یاداشت :
مدت ها بود سکوت کرده و قلم را کناری نهاده بودم اما این روزها چرام بی دفاع در برابر کرونا و سایر آسیب های اجتماعی مغلوب و مصلوب شده و از هر گوشه آن درد وفریاد بلند شده از سومدیریت ها و بعضا مشکلاتی که بخشی از آن مردم دخیل هستند به همین دلیل تصمیم گرفتم تا انچه را می بینم از شرایط تلخ این روزهای چرام به رشته تحریر در آورده و مخاطبم مدیر ارشد استان جناب دکتر کلانتری می باشد.

استاندار محترم و سخت کوش استان کهگیلویه وبویراحمد 
سلام علیکم وخداقوت

همانطور که جنابعالی بهتر از هر کس دیگر اشراف کاملی بر مسائل استان دارید این روزها ویروس کرونا بار دیگر در شهرستان چرام بویژه بخش مرکزی جولان می دهد و تعداد زیادی از همشهریان مبتلا و گرفتار هستند.
در حالیکه ۵ماه است شرایط زندگی با کرونا را در حال تمرین و ممارست هستند و این ویروس به شکل های مختلف به سیستم بدن حمله می کند و مردم محدودیت ها و تنگناها را می بینند اما می بایست در چنین شرایط بحرانی ؛مدیریت افکار عمومی بر پایه صداقت ،صراحت و سرعت باشد .عدم اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به بهانه جلوگیری از نگرانی مردم یکی از دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا در استان و بویژه شهرستان چرام است.

عدم اطلاع کافی ونظارت در خصوص مهار ومقابله با ویروس کرونا در بعضی از شهرستان ها توسط مدیران و فرمانداران موجب اعتراض معاون سیاسی استانداری در جلسه دیروز ستاد استانی مقابله با کرونا شد که نشان می دهد بحران مدیریت و ناتوانی در مقابله با کرونا می بایست سریعا آسیب شناسی و رفع شود.

در بحران کرونا نه فقط در حوزه خدمات اجتماعی و عمومی بلکه در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان چرام مشکلات عدیده ای داردکه باتوجه به دوره طولانی کرونا حداقل تا یکسال آینده و حتی بیشتر ،نیازمند برنامه ریزی دقیق تحولی و مدیران تازه نفس وکارآمد می باشد .

جناب آقای کلانتری این روزها مرداب مدیریتی در چرام یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا می باشد و داشتن مدیرانی که دارای قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل در بحران ها باشند لازم و ضروری هست.

امام علی(ع)در انتخاب مدیران به مهارت ادراکی و تشخیص و تجزیه و تحلیل مسائل آنان توجه کامل داشت و مدیرانی را برمی گزید که در بحران های پیش آمده خود راه حل مناسب بیابند لذا در معرفی مالک اشتر به دیگر فرماندهان نظامی به این مهم اشاره می فرمایند که مالک نه سستی به خرج داده و نه دچار لغزش می شود و نه در آنجایی که شتاب لازم است کندی دارد و نه آنجا که کندی پسندیده است شتاب می گیرد .

اینکه چرا مدیران ارشد شهرستانی زیر مجموعه استانداری سیگنال ها و هشدارهای لازم را به بالادست انتقال نمی دهند که موید این نکته سخنان انتقادی احدجمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خطاب به فرمانداران است .

نماینده عالی دولت تدبیر وامید در استان کهگیلویه وبویراحمد همانطور که اطلاع دارید در این چندماه کمک های نقدی خوبی به دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین مراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان های کهگیلویه بزرگ شد که بخش قابل توجهی از این کمک ها توسط سردار عدل هاشمی  نماینده سابق کهگیلویه بزرگ در رایزنی با وزارت بهداشت  اختصاص یافت که در یک قلم آن کمک ۵۰۰میلیون تومانی به مرکز بهداشتی و درمانی چرام اشاره شد و كمک های دیگر ریالی هم انجام شد همچنین اعلام کمک معاون هم استان وزیر کار و هدایت مسقیم این کمک ها که ظاهرا یک یا دو کامیون اقلام بهداشتی وحفاظتی مقابله با کرونا و همچنین پیگیری ها و کمک های حجت الاسلام موحد به شهرستان چرام ؛ قطعا می بایست این کمک های نقدی به تجهیزات درمانی درمانگاه چرام کمک میکرد ولی طبق شواهد موجود هیچ تغییر خاصی انجام نشد و اگر انجام شده مسئولان علوم پزشکی و فرماندار شهرستان اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند چرا که مردم از وضعیت تنها مرکز درمانی چرام گلایه های جدی و بحق دارند.

مالکی آیا ندارد این وطن 
تاکه بیرون آورد ملک از لجن

جناب دکتر کلانتری ،متاسفانه ضعف اطلاع رسانی و حرف های تکراری مدیران بدون پشتوانه اندیشه ای و عملی وعلمی موجب شده که مردم نسبت به ویروس کرونا بی خیال شوند در حالیکه هر روز ویروس کرونا با تاکتیک جدیدی ظاهر می شود اما مدیران ما با همان سیستم علی اصغری و بزن زیرش ظاهر می شوند که تاکنون ناموفق بودن .

نیاز به اندیشه تازه ای است همانچه که محمود دولت آبادی می گوید :بیائیم بند زبان را ببندیم و بال اندیشه را بگشاییم .برای گفتن همیشه وقت هست اما برای اندیشیدن ممکن است دیر شود.

استاندار محترم همانطور که می دانید یکی از مصائب و مشکلات مدیریتی در کشور ،استان و شهرستان چرام کسانی هستند که یک شبه مدیر می شوند 
جواهر لعل نهرو می گوید :می توان در ظرف دو سال یک کارخانه ذوب آهن ساخت ولی برای تربیت یک مدیر برای این صنعت باید بیست سال وقت صرف کرد .

یکی از مشکلات ودلایل شیوع کرونا در چرام ،درمانگاه این شهر است که موارد بهداشتی وحفاظتی لازم در آن صورت نمی گیرد و موید ااین مشکل ابتلا تعداد زیادی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان چرام به ویروس کرونا و البته بی خیالی بعضی از مبتلایان و گردش و تفریح آنان در شهرچرام واطراف می باشد.

سرعت انتقال در خانواده ها و تجمعات زیاد شده که بخشی از آن به عملکرد شهروندان مرتبط هست که لازم هست تمهیدات لازم و جدی صورت گیرد .

فرخی یزدی روزنامه نگار و آزادیخواه معاصر صدر مشروطیت در شعری بر عمل کردن به جای سخن گفتن و شعار تاکید فراوانی دارد و شاید اگر امروز زنده بود و اوضاع مدیریتی چرام را می دید همین شعر را بیان می کرد

شرط خوبی نیست تنها جان من گفتار خوب
خوبی گفتار داری باید رفتار خوب

گر تو تعمیر این ویران عمارت لازم است 
باید از بهرمصالح آوری معمار خوب(فرخی یزدی)

هرچند برای این روزنامه نگار در سال ۱۳۱۱ پرونده ای به عنوان «اسائه ادب به مقام سلطنت »گشودند و به ۳سال زندان محکوم شد.
افزایش خودکشی ها در چرام
متاسفانه در یک ماه اخیرقریب به ۶نفر از چرام در رده های سنی مختلف زن ومرد اقدام به خودکشی کردند که موجی از نگرانی های گسترده در جامعه ایجاد شده است که لازم نهادها و ارگان های مسئول به صورت ویژه ورود پیدا کرده و علل و عوامل آن بررسی شود.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان،مدیرکل امور بانوان استانداری،مدیر امور اجتماعی استانداری و بهزیستی استان در حوزه اورژانس اجتماعی وفرمانداری چرام طبق قانون و وظایف می بایست با تشکیل جلسات فوری و ویژه در چرام و مرکز استان و استفاده از توان متخصصان روان شناسی ومشاوره و آسیب های اجتماعی از گسترش آن جلوگیری و آگاهی های لازم اطلاع رسانی شود.
وقتی سید هدایت توانست اما تعزیرات وصنعت ومعدن نتوانست
جناب اقای کلانتری جهت اطلاع جنابعالی همانطور که همشهریان چرامی اطلاع دارند گرانفروشی صنف میوه فروش در چرام سالهاست موجب ضربه زدن به اقتصاد وسلامتی شهروندان شده و بارها شهروندان از این موضوع نگران بودن و تمام بازرسی ها و نهادهای مرتبط که خدم وحشم فراوانی دارند نتوانستند یا نخواستند به دلایل مختلف بازار میوه چرام را متعادل کنند اما یک بازاری منصف و خوش اخلاق به نام سید هدایت الله بزرگیان که از صنف میوه فروشان است در این شرایط سخت کرونایی و اقتصادی به داد مردم رسید و با درصد سود کمی به فروش میوه پرداخت به طوری که در کمتر از یک روز سایر میوه فروشان مجبور شدند قیمت های بالای خود را کاهش دهند و حتی با داد زدن سعی در جذب مشتری با قیمت کمتر را داشتند.

این اقدام سید هدایت بازاری منصف و خوش اخلاق  چرامی که سالها در دهدشت بود موجب شد که این سوال در ذهن شهروندان چرامی پیش بیاید که چرا تعزیرات و صنعت ومعدن نتوانستند ولی سید هدایت توانست جور مدیران کت وشلواری بی اثر را بکشد .

تا این بیت شعر یادآور شود 

بین خلقی که اهل تزویر است
حقه بازی به جای تدبیر است.


فلذا از استاندار محترم و سخت کوش استان انتظار داریم با توجه به آنچه شرح داده شد نگاه ویژه ای به شهرستان چرام داشته باشد 


خدایا چنان کن سرانجام کار
توخشنود باشی و ما رستگار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
بسیارعالی
همکار ودوست خوبم جناب یاری زاده
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
کاملا بر همه روشنه که این مسایل دلیلی جز ضعف مدیریت استانی ندارد
شهروند چرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
در شهرستان چرام مدیران یاد گرفته اند فقط به بالا وصل باشند که نیفتند والا صبح کت و شلوار پوشیده با ماشین اداری وارد اداره می شوند ساعت ۰۹۰۰با ماشین اداره به منزل می روند. اگر ناظری هم بیاید، آشناست و آبی از آب و خفته ای از خواب نیز نخواهد جنبید.(این از فقدان نظارت اثربخش و مدیران سفارشی).
کجاست مسئول بهزیستی چرام که پاسخ دهد که چه کرده است در خصوص خودکشی های موفق اخیر چرام و هزاران خودکشی ناموفق دیگر و آیا اصولا کسی قدرت سوال کردن از این قبیله تدبیر و امیدی را دارد؟
اما از حق نباید گذشت که اقدام سید هدایت بزرگیان و تیمش(سیدوحید بزرگیان و حسین انصاری)ضربه بسیار مهلکی بر پیکر مافیای میوه چرام زد که با قیمت بالا خون مردم بیچاره را می مکیدند. به یکباره این اقدام انقلابی سبب شد قیمتها شکسته شده و میوه ۲۰هزار تومینی یک شبه به ۸هزارتومان برسد.(این هم از فقدان نظارت و اقدام انقلابی و بسیجی وار مردم در غیاب واحدهای نظارتی).
ان شاالله با حمایت مردم و همشهریان ریشه فساد، بی عدالتی، کم کاری، مسئولین بی لیاقت و ناشایست از سر این مردم خصوصا شهرستان چرام برچیده خواهد شد.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
احسنت خدمت استادعزیزم

آقای یاری زاده عزیز
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بسیار زیبا گفتی. واقعا شهری بی در و پیکرتر از چرام ندیدم.اصلا مسئولی داره یا نه؟ اون دوستی که گفتاه ..... رییس بهزیستی مگه..... و...... ها سوادی هم دارند که در یک کار تخصصی اونم خودکشی نظریه ایی بده یا تحقیقی کنه؟نه خداییش سوادی دارند یا نه؟ این قوم ظالمین فقط بفکر چسبیدن دودستی به صندلی ریاستهای بادآورده هستند.خداییش بیایید از نزدیک از رییس........شهر چرام در حوزه تخصصی چیزی بپرسید اگه تونستند یه حرف درستی بزنند یا یه نظری بدهند اونوقت بگید چرام مسئول داره. نه تنها کمیته و بهزیستی بلکه سایر ادارات و خود فرماندار. بجای مرگ بر آمریکا باید مرگ بر مسئول بی کفایتی گفت که هیچ کار خاصی انجام نمیدهد....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار