امام جمعه شهرستان قشم گفت: قیمت آب در جزیره قشم نسبت به سایر نقاط کشور و حتی از سایر خدماتی همچون برق نیز بالاتر است.
کد خبر: ۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 02 September 2015
به گزارش تابناک، حجت الاسلام رضا جوکار عصر سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از آب شیرین کن روستایی کووه ای گفت: هم اکنون روستاهای غرب جزیره از نعمت آب شیرین بی بهره هستند و در شهرک ها متصل به شهر قشم همچون «تولا» که جمعیت 9 هزار نفری را در خود جای داده و حتی در شهر قشم نیز مشکل کم آبی در کنار گرانی آب مشهود است.
 
وی ادامه داد: شبکه فرسوده آبرسانی در قشم باعث هدر رفتن 30 درصدی آب تولید شده در این جزیره می شود که زیان بزرگی به مردم و دولت وارد می کند.
 
حجت الاسلام جوکار اظهار داشت: با وجود خشکسالی های پیاپی که مشکلات ابی زیادی را نه تنها در قشم بلکه در کل کشور به وجود آورده نصب آب شیرین کن در این جزیره  از بهترین راه حل برای حل این معضل است.
 
وی ضمن بیان خرسندی از راه اندازی آب شیرین کن کووه ای، اضافه کرد: امید می رود با نصب آب شیرین کن ها بیشتر در منطقه، تشییع جنازه تابوت بی آبی هرچه زودتر در جزیره برگزار شود.
 
در ادامه این مراسم، امام جمعه اهل سنت روستای طبل گفت: یکی از مهمترین دلایل بی آبی در جزیره قشم علاوه بر خشکسالی های پی در پی تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بود که کشور را از خرید قطعات دستگاه های آب شیرین کن محروم نگه داشته بود.
 
شیخ محمدعلی امینی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با موفقیت در دستیابی به توافق هسته ای توانست موانعی را که پیش روی تامین قطعات مورد نیاز آب شیرنکن ها بود را برطرف کرده و خدمات خود را به مناطق محروم و مرزی ارائه دهد.
 
وی اظهار داشت: مردم قشم امیدوارند که با اراده پولادین دولت در خدمت رسانی به مردم، در آینده ای هرچه نزدیک تر پروژه آبرسانی به تمام روستاهای جزیره به سرانجام برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار