کد خبر: ۸۸۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ 07 August 2020
“شهید” مقدس است و کسی که به این عظمت دست پیدا می کند بی شک توانسته خود را در همه ابعاد انسانی از جمله معنویات، اخلاق، رفتار، کردار و … پرورش دهد تا به این قله رفیع دست یابد. کافی است کمی به زندگی شهدا بنگریم آن وقت است که می بینیم این افراد تک بعدی نبوده اند، بلکه نه تنها در میدان مبارزه مردانی سخت و محکم بوده اند بلکه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نیز با ذکاوت و ایده های زیبا حرف نخست را می زدند.
این موضوع از سید الشهدای مقاومت “حاج قاسم سلیمانی” نیز به دور نبوده است و گواه آن همرزمان و دوستانش هستند که در لابلای خاطراتشان از توانمندیهایش در همه ابعاد سخن می گویند.
سید ابراهیم یزدی نژاد جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس به قولی از بچه های لشکر ۴۱ ثارالله و از نیروهای حاج قاسم سلیمانی بوده است.
یزدی نژاد در بحبوحه جنگ علاوه بر حضور در میدان جنگ کارهای فرهنگی و رسانه ای نیز انجام داده است. وی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اهمیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به کارهای فرهنگی و رسانه گفت: همه نگاهشان به این است که شخصیت حاج قاسم یک شخصیت عملیاتی پیچیده در جبهه جنگ است اما در کنار همه این احوالات ایشان در مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی صاحب نظر بود به این معنی که نظر تکمیلی را همیشه او می گفت و کسی دیگر بر روی سخن او حرف نمی زد چون بهتر از نظر حاج قاسم وجود نداشت.
 جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس توضیح داد: در ابتدای جنگ تحمیلی تعداد رسانه ها بسیار محدود بود و بیشتر رسانه ملی وجود داشت ، این رسانه ها در فضای جنگ و یا در لشکر می آمدند و مواردی را ضبط و بعدها منتشر می کردند و مهم تر از همه در آن زمان انتشار محتوای رسانه ها لحظه ای نبود یعنی بعد از ضبط، چند روز طول می کشید تا خبر انتشار داده شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جنگی سالهای دفاع مقدس، حاج قاسم از مسائلی چون فرهنگ و رسانه، فرهنگسازی و جنگ روانی غفلت نداشت، هر وقت پشت جبهه می آمد با سخنرانی ها و مصاحبه هایی که داشت حماسه آفرینی های جبهه را تشریح می کرد و هر گاه در میدان جنگ بود حاج قاسم کمک می کرد تا یک نفر به طور ثابت از نیروهای صدا و سیما اخبار جبهه را به صورت دائم ضبط و انتشار دهد.
یزدی نژاد تاکید کرد: در دوران جنگ روزنامه هایی که هرازگاهی به جبهه می آمدند توسط حاج قاسم حمایت می شدند، در هر نشست آموزشی،عملیاتی، برای استفاده در آینده جلسات ضبط می شد حاج قاسم به این موضوع نیز نگاه ویژه ای داشت.
 رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: شاید مهم ترین کار فرهنگی ماندگار در استان کرمان که در سطح کشور بی نظیر بود فعالیت های انجام شده در کنگره سرداران و شهدای استان کرمان و سیستان بلوچستان در سال ۷۵ بود؛ اولین موضوعی که در کنگره سرداران و شهدای استان کرمان و سیستان بلوچستان در آن سال مطرح شد، انتشار نشریه ای بود که بتواند زبان کنگره باشد.
وی افزود: مجوز رسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هفته نامه ثارالله با مدیر مسئولی حاج قاسم سلیمانی در سال ۷۸ ثبت شد و در استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان انتشار داده می شد جالب است بدانید در کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی تنها مطبوعه‌ای که روی دکه می‌رود هفته نامه ثارالله است.
یزدی نژاد بیان کرد:اثر سخنرانی و گفتمان حاج قاسم بسیار زیاد بود چرا که کلام حاج قاسم از دل بر می آمد و خودش عمل کننده به کلامش بود او این گونه نبود که کلماتی را حفظ و بعد سخنرانی کند.
 رزمنده دفاع مقدس توضیح داد: موزه دفاع مقدس کرمان نیز یکی دیگر از کارهای فرهنگی و ماندگاری بود که شهید سلیمانی به آن تاکید داشت و در ساخت آن همت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار