کد خبر: ۸۸۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 11 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت .
متن کامل پیام :
بسمه تعالی
تعالی یک جامعه، در گرو همت و حرکت مثبت عناصر تشکیل‌دهنده آن جامعه است و رکن اصلیِ دوام و بقای حیات اجتماعی هر جامعه‌ای، منوط به همکاری و مشارکت افراد آن است؛ چرا که دولت‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند با آسیبی که پدیدار می‌شود، مقابله کنند و نیازمند جلب مشارکت و همکاری نهاد‌های مدنی هستند.

امروزه در جوامع توسعه‌یافته، اهمیت و جایگاه نهاد‌های مدنی به‌عنوان یکی از اجزای مهم جامعه در تحقق و نیل به اهداف توسعه پایدار همچون توسعه اقتصادی و اجتما‌عی برای اعتلای سطح زندگی همه افراد و گروه‌های اجتماعی پذیرفته‌شده است؛ بنابراین فرآیند توسعه پایدار، وقتی با ثبات و موفق است که با افزایش مشارکت مردم همراه باشد..
از طرفی مهم‌ترین و اصلی‌ترین شیوه بهره‌گیری از مشارکت فعال و همه‌جانبه مردم در روند توسعه، حضورسازمان‌های مردم‌نهاد است که در کنار دولت و بخش خصوصی در اداره جامعه، نقش مهمی را ایفا می‌کنند..

سازمان‌های مردم‌نهاد با افزایش کارایی، اثربخشی و انعطاف‌پذیری در اجرای برنامه‌ها در سطح جامعه و با قبول نقش‌های متفاوت نظیر مجری، همکار، مشاور و ناظر در کنار دولت می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری را در توسعه ایفا کنند..

توانایی این سازمان‌ها در ابتکار و خلاقیت، انعطاف‌پذیری بالا، پاسخگویی سریع‌تر به نیاز‌های محلی و منطقه‌ای، دسترسی بیشتر به گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر، ارائه خدمات مناسب، انتقال سریع مطالبات مردمی به مسئولین و پیگیری تا حصول نتیجه، آن‌ها را به‌عنوان بازوان قدرتمند دولت در نیل به اهداف توسعه پایدار معرفی می‌کند.
اینجانب روز ۲۲ مردادماه، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به همه فعالان عرصه های اجتماعی، مدیران و اعضای محترم سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه سمن‌های  استان کهگیلویه و‌بویراحمد ،این  فعالان گمنام و پرتلاش و تمامی کسانی که به رسم مکتب انسان ساز اسلام، با اندیشه نیک و پراکندن عطر همدلی یاریگر هم‌نوع  خود هستند تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای همگان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم و از خداوند قادر متعال برای آنان توفیق بیش از پیش مسالت می‌نمایم.
امیدوارم از طریق تعامل سازنده میان دولت ها و تشکل‌های مردمی بتوان سبب ساز پیوند هر چه بیشتر دولت و ملت شد و زمینه را برای نقش آفرینی سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد هر چه بهتر امور فراهم کرد .                                                                   
حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار