مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از احداث پارک حیات وحش در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 05 September 2015
به گزارش تابناک تبریز، حمید قاسمی در حاشیه بازدید از محل احداث این پارک ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه کارکنان سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت اظهار داشت: این مجموعه زیست محیطی که با رعایت ضوابط زیست محیطی و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان محیط طبیعی این اداره کل و با همکاری سازمان توسعه عون ابن علی در حال احداث است.

وی افزود: این پارک حیات وحش در نوع خود بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در کشور در چنین محل، مساحتی و رعایت شاخص‌های زیست محیطی احداث می‌شود.

قاسمی گفت: این محل بر اساس بررسی‌های اولیه قابلیت زیستگاهی برخی گونه‌های پستانداران بزرگ جثه استان و استانداردهای لازم برای نگهداری گونه به صورت نیمه طبیعی را دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت برد محدوده درخواستی از طرف کارشناسان این اداره کل برای برخی گونه‌های علف‌خوار محاسبه شده و گونه‌های گیاهی مورد نیاز برای تداوم مراحل فیزیولوژیک گونه‌های هدف پیش‌بینی شده است.

قاسمی گفت: ایجاد سازه‌های اولیه برای پایش مستمر، دامپزشک مقیم و سایر موارد ضروری تعیین و اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان عون بن علی تبریز با اشاره به آغاز اجرای فاز اول این مجموعه در مساحتی حدود 40 هکتار بیان کرد: منطقه در نظر گرفته شده برای احداث مجموعه حیات وحش، دره مابین ایستگاه دوم تله کابین و تپه بقعه و رستوران بام تبریز به طرف چشمه طرلان با مساحتی حدود 80 هکتار می‌باشد که اجرای فاز اول آن با مساحت40 هکتار آغاز شده است.

برزگر جلالی گفت: برای اجرای فاز اول این مجموعه، در مرحل اول می‌بایست منطقه امن ایجاد کنیم و برای این منظور 3 هزار و 200 متر طولی به ارتفاع 3 متر فنس کشی لازم است که عملیات فنس کشی پیرامون این منطقه هم اکنون در حال اجراست.

وی ادامه داد: با اتمام فاز اول طرح، علاوه بر اینکه که قابل رویت از محوطه ایستگاه دوم تله کابین و تپه رستوران خواهد بود، همشهریان و میهمانان عزیز می‌توانند با انتخاب مسیر هوایی، این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد کنند.

روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار