همگان می دانند، و معترفند الا آنان که بزرگترین هنر، نقش و افتخارشان حضور و قیچی نمودن روبان و یا روشن نمودن مشعل گاز به دست مبارکشان است البته اینها هم می دانند اما توان و یا امکان بر زبان آوردنش را ندارند.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 25 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید حسین رهی فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت : کمتر کسی پیدا می شود که گذرش به کهگیلویه افتاده باشد (خصوصا قدیمی ترها) و نام چاه دلاور را نشنیده باشد و یا از آن بهره نبرده باشد..
چاه دلاور مورد استفاده ساکنان بلاد شاپور و کاروانیان این خطه و استان خوزستان بود هم برای خود و هم برای استفاده ی احشام.
کمی شور و املاح داشت اما حتی بوی نفت هم نمی داد.
غرض از نام بردن این واژه، اعتبارات فراوانی است که از قِبَل وجود چاه نصیب گچساران، لیکک، و اکثر شهرهای جنوب کشور خاصه در خوزستان و... می شود.
همان چاه های نفتی که اقتصاد مملکت بواسطه اش می چرخد.
پروژه های بسیاری در حوزه های مختلف در آن مناطق به بهره برداری رسیده و نیز در حال اجرا.
حق طبیعی مردم آن شهرهاست.
خداوند این منابع ارزشمند را در زیر زمین شان قرار داده است.
اما آیا کهگیلویه(دهدشت)، چرام، چاروسا، سوق، لنده، سرفاریاب، بهمئی سردسیر چاه نفت دارند؟
پس چرا از اعتبارات نفتی سود می برند؟ و مستقیما از پول نفت سالن و چمن ساخته می شود و به ورزشکاران مساعدت می گردد؟
از برخورداری بسیاری از شهرها، مناطق و روستاها از نعمت گاز طبیعی گرفته تا اعتبار جاده تنگ چویل، سالن ها و چمن های مصنوعی احداثی و افتتاح شده در امروز 99/6/3 در برنامه هفته ی دولت تا دهه مبارکه فجر ان شاءالله.
سرعت بخشیدن به پروژه گازرسانی که حتی برای مدیرعامل گاز استان به دلایل موجه(وضعیت اعتباری، صعب العبوری منطقه و معارضات طبیعی و انسانی) با این سرعت غیر ممکن می نمود اما گاز در کمترین زمان ممکن به خانه های مردم آمد
بی شک، نه آن اعتبارات استباهی تخصیص یافتند، نه صدقه سری و نه در قالب مَثَل گوشت نذری و قربانی؟!!!
بلکه صرفاً به دلیل وجود شخصیتی نافذ و ماندگار بنام سردار عدل هاشمی پور و در سایه ی دلسوزی، تلاش، پیگیری، تعامل، عضویت و مسئولیت مهم و تأثیر گذار ایشان در یکی از مهمترین و تخصصی ترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی بنام کمیسیون انرژی.
آری؛ امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان حتی میانسالان در این مکان های ورزشی اوقات فراغت خویش را به خوبی و خوشی می گذرانند و خانه هاشان نیز روشن به وجود مشعل گاز،
نه تنها خود بلکه همگان می دانند، و معترفند الا آنان که بزرگترین هنر، نقش و افتخارشان حضور و قیچی نمودن روبان و یا روشن نمودن مشعل گاز به دست مبارکشان است البته اینها هم می دانند اما توان و یا امکان بر زبان آوردنش را
ندارند.
جناب دکتر کلانتری استاندار اخلاق مدار استان پارسال در هفته دولت گفت؛ اهل تعارف نیستم اما اخلاق و انصاف حکم بر بیان واقعیات دارد و اگر نبود تعامل حاج عدل با مهندس زنگنه، ما امروز شاهد این افتتاحیه ها نبودیم.
و اینجاست که مصداق شعر سعدی نمایان میشود
مرد نکونام نمیرد هرگز
البته بزرگوارانی حق مطلب را به جای آورده و اقدامات و خدمات سردار هاشمی پور را یادآوری نمودند.
درودشان باد، سلامت باشند و انصاف شان پاینده.
چراکه مولوی می گوید:
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
گرچه مردم می دانند ولی باید به آنها نوید داد که:
محصولات ارزشمند نهال های کاشته شده ی سردار هاشمی پور یکی پس از دیگری به ثمر می رسند. خدمتگزاری سردار هاشمی پور به مردم کهگیلویه بزرگ در قالب تلاش های شبانه روزی و  پیگیری های مجدانه، مختص و منحصر به دوره ی نمایندگی نبوده که با اتمام آن پایان پذیرند. بلکه خدماتش به مانند کاشتن درختانی بوده که مردم مستمراً از فوایدشان بهره مند خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار