مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای آغاز سال تحصیلی جدید دستورالعمل های آموزشی ویژه برای ایام کرونایی ابلاغ کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۷ 31 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه از ۱۶ شهریورماه خبر داد و گفت: برگزاری حضوری یا مجازی سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ منوط به شرایط بهداشتی است.

وی گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به مدیران مراکز و مدارس حوزوی دستورالعمل های آموزشی ویژه ایام کرونا را بدین شرح ابلاغ کرده است:

وضعیت قرمز

بر این اساس در صورت وضعیت قرمز اولویت با برگزاری دروس به صورت مجازی خواهد بود و در صورت تایید شرایط بهداشتی دروس محدود حضوری یا جلسات رفع اشکال برگزار خواهد شد.

ضمنا در صورت وضعیت قرمز خوابگاه‌ها تعطیل خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

در این میان طلاب شهرستانی ساکن در خوابگاه‌ها می‌توانند با موافقت مدیریت مبدا و مقصد میهمان منطقه محل سکونت خود شوند.

وضعیت نارنجی

در صورتی که وضعیت بهداشتی و بیماری کرونا نارنجی باشد دروس حوزه‌های علمیه با اولویت تلفیقی (مجازی و حضوری) برگزار خواهد شد. در مدارس واجد شرایط با رعایت موارد بهداشتی دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه‌ها دایر خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

وضعیت سفید

در صورتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام شود، دروس و تمامی امتحانات به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه‌ها نیز دایر خواهد بود.

در این زمینه با توجه به آماده سازی سامانه نجاح، اساتید و طلاب می‌توانند برای برگزاری دروس مجازی از این سامانه استفاده کنند.

از دیگر اقدامات برای سال تحصیلی جدید انتخاب استاد از سوی طلاب سطوح عالی است که از ۴ شهریور ماه آغاز گردیده است و طلاب با مراجعه به سامانه نجاح می‌توانند اساتید خود را برای سال تحصیلی جدید انتخاب نمایند.

طلابی که قصد شرکت در امتحانات شهریورماه را دارند تا پایان امتحانات و اعلام نتایج خود باید صبر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار