مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از برداشت ۱۰۰۰ تن گوجه فرنگی از ۸۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 01 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، خلیل حقیقی از برداشت ۱۰۰۰ تن گوجه فرنگی از ۸۰ هکتار زمین کشاورزی شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: برداشت گوجه فرنگی از خرداد ماه امسال آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه گوجه فرنگی در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، با مساعد شدن شرایط آب و هوایی این محصول از اوایل بهار مورد توجه کشاورزان جالیزکار و مردم این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر ادامه داد: ارقام مختلف گوجه فرنگی از نظر طول دوره رسیدن، مقاومت به آفات و بیماری ها، مقاومت به تنش های محیطی، سازگاری به شرایط محیط کشت (فضای آزاد یا گلخانه) و خصوصیات ظاهری باهم فرق دارند.

حقیقی با بیان اینکه براساس شرایط اقلیمی منطقه و تجربیات کشت و کار ارقام مختلف در هرمنطقه، باید ارقامی انتخاب شوند که نسبت به آفات و بیماری های رایج در سطح مزارع منطقه مقاوم باشند،تصریح کرد: این کار سبب می شود ضمن تولید محصول سالم و بهداشتی، هزینه های تولید نیز کاهش یابد.

وی گفت: ارقام قابل کشت گوجه فرنگی در این شهرستان شامل کیان، وای، سوپرچیف، ویوا و ارقام محلی بوده و متوسط درآمد ناخالص هر باغدار در هر هکتار ۲۶ تا ۵۰ میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار