آیت الله یوسف صانعی از اساتید حوزه علمیه صبح امروز درگذشت.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 12 September 2020

به گزارش تابناک سمنان: آیت‌الله یوسف صانعی که روز گذشته بر اثر زمین خوردگی و مصدومیت جدی ناشی از آن در بیمارستان نکویی قم بستری شده بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

آیت الله صانعی که بود؟

آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید در سال ۱۳۱۶ در خانواده‌ای روحانی در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. او در سال ۱۳۲۵ به حوزه علمیه اصفهان رفت و پس از گذران دروس مقدماتی راهی حوزه علمیه قم شد.

آیت‌الله صانعی از شاگردان امام خمینی (ره)، آیت الله بروجردی و محقق داماد بود. وی در اسفند سال ۱۳۵۸ از طرف امام خمینی (ره) به عنوان یکی از شش فقیه شورای نگهبان منصوب شد.

او مسئولیت‌های دیگری، چون نمایندگی امام خمینی (ره) در شورای عالی بازسازی مناطق جنگی و دادستانی کل کشور از سال ۶۱ تا ۶۴ را در کارنامه دارد و در اولین دوره مجلس خبرگان در آذر ۱۳۶۱ نیز به عنوان نماینده منتخب مردم تهران رأی آورد.

آیت‌الله صانعی در اوایل انقلاب اسلامی در صدا و سیما رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره) را آموزش می‌داد و پس از کناره‌گیری از کلیه مناصب حکومتی به قم رفت و به تدریس درس خارج مشغول شد.

آیت الله صانعی در ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ به‌دلیل شکستگی لگن به بیمارستان نکویی قم منتقل شد و یک روز پس از آن بر اثر مصدومیت جدی ناشی از شکستگی درگذشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار