کد خبر: ۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در جریان دیدار روسای دانشگاههای آذربایجان غربی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون طرح آمایش سرزمینی استان آذربایجان غربی در مرحله نهایی انجام مطالعات قرار دارد، گفت: بر اساس این طرح مسیر توسعه استان تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر ایجاد توسعه علمی با در نظر گرفتن ساختارهای زیست محیطی حرکت می کنیم، اظهار داشت: محوریت توسعه آذربایجان غربی از کشاورزی به صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی تغییر کرده که در قالب طرح آمایش سرزمینی مسیر توسعه تعیین می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به استعدادها و ظرفیتهای استان در بخشهای مختلف اقتصادی از جمله هم مرزی با سه کشور خارجی، ادامه داد: متاسفانه این در حالی است که کار و تولید انواع محصول در استان با استفاده از شیوه های سنتی انجام می شود که ادامه این روند معضلات جبران ناپذیری در استان ایجاد می کند.

سعادت با بیان اینکه امیدواریم با روشهای علمی زمینه ایجاد شغلهای جدید در استان را فراهم و از تولید سنتی به سمت تولید بر اساس علم و فناوریهای نوین حرکت کنیم، عنوان کرد: دولت در حوزه ایجاد زیرساختها برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان در استان آماده است.

ستاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات فراوان در بخش تامین منابع آب تالابهای و محیط زیست استان تنها ۷ درصد سیستم آبیاری کشاورزی استان نوین است، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیتهای دانشگاهی مشکلات زیست محیطی ناشی از خشکی دریاچه ارومیه و از روشهای نوین در تولید محصولات کشاورزی بهره برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار