استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
کلانتری : به شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن هستیم و از مردم انتظار داریم که مصمم تر و انقلابی تر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۰۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 08 October 2020

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بیانگر افزایش تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا در استان است با وجود اینکه هنوز بیماری انفلوانزا شایع نشده است.

حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در یاسوج اظهار داشت: این ویروس جهش یافته و نحوه گسترش و انتقال آن افزایش یافته است.

وی افزود: چنانچه شمار مبتلایان کرونا در استان به همین شیوه بالا رود با مشکل جدی در مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم باید در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بیشتر بکوشند و حتی در منازل فاصله اجتماعی بین اعضای خانواده رعایت شود.

وی بیان کرد: از کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران که از اسفندماه تاکنون به مراجعه کنندگان کرونایی خدمات ارائه می کنند، تشکر می کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : با تغییر رفتار ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مواجهیم که این تغییر رفتار ناشی از تغییر رفتار انسان هاست و اقلیتی با بی توجهی جان اکثریت را به خطر می اندازند.
کلانتری افزود : افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان و پایین آمدن سن مبتلایان نگران کننده است.

وی تاکید کرد: میانگین سنی فوتی ها در استان پایین آمده و زنگ خطر افزایش فوتی ها بیش از پیش به صدا درآمده است.

موضوع نرسیدن تانکرهای اکسیژن را دادگاهی می کنم 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اوضاع از سه- چهار روز گذشته تفاوت کرده و رفتار ویروس بسیار خطرناک شده است.
وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات استان محدود است و در حال حاضر ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج فول شده است و اگر روند سرعتی افزایش ابتلا و بستری همچنان ادامه داشته باشد بی‌شک به مشکل برخواهیم خورد.
این مسوول با بیان اینکه وضعیت کنونی نیاز به توضیح ندارد افزود: آمارها در استان هم از نظر فوتی و هم ابتلا و هم بستری شیب صعودی دارد این در حالی است که هنوز به آنفلوانزا برخورد نکرده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به اهمالی که از سوی استان اصفهان برای فرستادن تانک اکسیژن شده و هنوز به دست استان و بیمارستان دکتر جلیل علی‌رغم وعده‌ها نرسیده، افزود: با مسوولان استان اصفهان صحبت کرده‌ام و اگر تا شنبه به دست ما نرسد موضوع را دادگاهی خواهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مدیرکل هر دستگاه اجرایی استان مسوول اجرایی مصوبه های ستاد استانی کرونا است.

کلانتری گفت: در مراکز درمانی رفتارهای عادی انگارانه به وضوح دیده می شود که باید متولیان بهداشت و درمان مانع از ازدحام بیماران در مطب ها و مراکز درمانی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سطح استان با همکاری دستگاه قضایی، انتظامی و تعزیرات بر اجرای پروتکل های بهداشتی با قدرت و شدت تاکید می شود و با متخلفان و کسانی که رعایت نمی کنند برخورد جدی صورت گیرد و کنترل ها و نظارت ها جدی تر شود.
کلانتری ادامه داد : تا امروز هر توفیقی نصیب استان شده به خاطر عملکرد خوب مردم استان بوده است، امروز نیز برای جلوگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا به شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن هستیم و از مردم انتظار داریم که مصمم تر و انقلابی تر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار