احسان قائم‌مقامی با حفظ جایگاه اولی خود در دور‌ه‌های هشتم و نهم برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جام ابن سینا مصمم است.
کد خبر: ۹۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 08 September 2015
احسان قائم‌مقامی با حفظ جایگاه اولی خود در دور‌ه‌های هشتم و نهم برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جام ابن سینا مصمم است.

به گزارش فارس؛دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ابن‌ سینا با حضور 230 شطرنج‌باز داخلی و خارجی در دانشگاه بوعلی‌سینا در حال پیگیری است و شمارش معکوس رقابت‌ها برای تعیین برترین‌های این دوره آغاز شده است.

روز گذشته دور هشتم و نهم رقابت‌ها انجام شد و بازیکنان تلاش کردند رنکینگ خود را بهبود دهند که در این میان 10 نفر نخست، رقابت‌های سنگین و دیدنی‌ را به نمایش گذاشتند تا در دو دور باقیمانده شاهد رقابت جذاب‌تری از این بازیکنان باشیم.

رقابت‌ها در دور هشتم با صدر‌نشینی احسان قائم‌مقامی با کسب 7 امتیاز پایان یافت و اولگ کورنییو، مهرداد صداقتی و علیرضا دلیر نیز با کسب 7 امتیاز و پوئن‌شکنی‌های متفاوت به ترتیب در رده‌های دوم، سوم و چهارم قرار گرفتند.

سید‌خلیل موسوی، تیگران کوتانژیان، مهدی حسینی‌پور و علی فقیر‌نواز نیز با کسب 6.5 امتیاز به ترتیب در رده‌های پنجم تا هشتم و پرهام مقصودلو و مسعود مصدق‌پور نیز با کسب 6 امتیاز در جایگاه نهم و دهم دور هشتم ایستادند.

از شطرنج‌بازان همدان امیر‌علی دلاوری، کوشان نامی و ساسان علی‌بابایی با کسب 5.5 امتیاز در رده‌های 21، 25 و 38 قرار گرفتند و صادق اسدی، شایان رحمتیان، محمد قیاسوند، حمید‌رضا صداقت‌خواه، شهاب کریم‌پور و محمد زلفیان همگی با 5 امتیاز به ترتیب در رده‌های 42، 57، 63، 64 ،65 و 66 ایستادند.

دور نهم رقابت‌ها با حساسیت بیشتری پیگیری شد و در این دور باز هم احسان قائم‌مقامی پیشتاز رقابت‌ها بود به طوری که با کسب 8 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و اولگ کورنییو نیز با همین امتیاز در رده دوم و در تعقیب وی است.

در بازی‌های دور نهم سید‌خلیل موسوی، علیرضا دلیر، مهرداد صداقتی، مهرداد اردشی، علیرضا آقایی، مسعود مصدق‌پور،تیگران کوتانژیان و علی فقیر‌نواز با 7 امتیاز موفق شدند به ترتیب در رده‌های سوم تا دهم قرار گیرند.

لازم به ذکر است از استان همدان نیز در پایان دور نهم صادق اسدی، سینا کوروند و حمید‌رضا صداقت‌خواه با 6 امتیاز در جایگاه‌های 25، 34 و 47 ایستادند و امیر‌علی دلاوری، کوشان نامی، روح‌الله رستمی، ساسان علی‌بابایی و یاسر موحدی نیز با کسب 5.5 امتیاز رده‌های 49، 50، 58، 62 و 64 را به خود اختصاص دادند.

مسابقات در دور دهم با رقابت احسان قائم‌مقامی و تیگران کوتانژیان در میز شماره یک، اولگ کورنییو و مسعود مصدق‌پور در میز شماره 2، مهرداد صداقتی و سید‌خلیل موسوی در میز شماره 3، علیرضا آقایی و مرتضی دربان در میز شماره 4، علیرضا دلیر و مهرداد اردشی در میز شماره 5، علی فقیر‌نواز و مهدی حسینی‌پور در میز شماره 6، پرهام مقصودلو و سید‌جعفر خمیسی در میز شماره 7، احمد عسگری‌زاده و امیر‌مسعود مرادی در میز شماره 8، همایون توفیقی و بردیا گله‌داری در میز شماره 9 و فرزاد بلورچی‌فرد متین غفاری‌فر در میز شماره 10 پیگیری می‌شود.

دیدار‌های 10 میز اول به طور آنلاین و از طریق اینترنت در سراسر دنیا پخش می‌شود که علاقمندان به پیگیری این رقابت‌ها می‌توانند بازی‌های 10 میز اول را به صورت آنلاین در سراسر دنیا مشاهد کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار