معاون عمرانی استاندار سمنان مطرح کرد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به کمبود ۲۰ درصدی کارشناس در شهرداری‌های استان، گفت: یک هزار و ۵۰۰ پست سازمانی در شهرداری‌های استان خالی است.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 08 November 2020

کمبود ۲۰ درصدی کارشناس در شهرداری‌های استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان منوچهر فخری ظهر یکشنبه در نشست مسائل شهرداری‌های استان سمنان که به صورت ویدئوکنفرانسی به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه شهرداری‌های استان در حال حاضر با کمبود ۲۰ درصدی نیروی کارشناسی و متخصص روبرو هستند، بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نیروی قراردادی، شرکتی و کارگری در شهرداری‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی درباره کمبود نیروهای کارشناسی و متخصص در بدنه شهرداری‌های استان سمنان، افزود: بلا تصدی بودن یک هزار و ۵۰۰ پست سازمانی در این مجموعه‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

معاون استاندار سمنان افزود: با وجود تعدد وظایف و تعهدات خدمتی، اما همچنان میزان دریافتی و حقوق و مزایایی شهرداران متناسب نیست که نیاز است تا پیگیری برای ترمیم این کمبود در دستور کار باشد و شاهد ارتقا سطح حقوق و مزایای شهرداران و پرسنل این مجموعه‌ها باشیم.

فخری با اشاره به ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری‌ها و ایجاد ثبات و آرامش استخدامی برای این قشر، بیان کرد: مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مجموعه معاونت عمرانی وزارت کشور در این خصوص عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بنا بر گزارش‌ها مقرر است تا سهمیه ۱۰ هزار نفری جذب نیرو برای شهرداری‌های کشور در نظر گرفته شود، ابراز کرد: در کنار این مشکلات، به واسطه شیوع کرونا، شهرداری‌ها در بحث وصول درآمدها با مشکلات جدی روبرو شده‌اند که با تحقق مالیات بر ارزش افزوده و مساعدت امور مالیاتی استان پرداخت‌های مطلوبی به منظور حمایت از شهرداری‌ها و پروژه‌های امور مدیریت شهری صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: شهرداران استان وظیفه دارند تا ماسک، دستکش، لباس و اقلام ضروری مناسب برای مقابله با بیماری کرونا را برای پاک بانان، نیروهای فضای سبز و آرامستان فراهم کنند و برای افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، مرخصی همراه با پرداخت حقوق و مزایا را تا دستیابی به صحت و سلامت کامل در نظر بگیرند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار