صبح و بعدازظهر امروز معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان فارس تجمع اعتراض‌آمیز کردند.
کد خبر: ۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ 01 March 2015
در تجمع اعتراض‌آمیز معلمان در سطح استان فارس که صبح و بعدازظهر امروز صورت گرفت، مشکلات حقوقی و صنفی آنان مطرح شد که در بعضی از این ادارات با حضور مسئولان موظف و شنیدن سخنان اجتماع‌کنندگان رو‌به‌رو بود.
فرماندار کازرون در میان تجمع‌کنندگان در مقابل اداره آموزش‌وپرورش این شهر حضور یافت و گفت: معلمان بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی را تربیت می‌کنند بنابراین نباید با دغدغه معیشتی وارد کلاس شوند.
حمیدرضا گرامی اظهار داشت: مطالبات صنفی شما فرهنگیان و حق بودن آن توسط قانون‌گذار به‌عنوان مصوبه در برنامه پنج‌ساله درج شده اما به چه دلیل محقق نشده به مباحث تخصصی و علمی نیاز دارد.
وی خطاب به فرهنگیان معترض حاضر در جلسه گفت: امروزه این مطالبه در مرحله نخست باید در ساختار سازمانی شما توسط وزارت آموزش‌وپرورش و مدیران کل در استان‌ها دنبال شود.
فرماندار کازرون تصریح کرد: من نیز در راستای تحقق مطالبه به‌حق با شما هم‌عقیده هستم و مورد را به ‌مراتب بالاتر گزارش خواهم کرد و همراه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی سعی خواهیم کرد دیداری با وزیر آموزش‌وپرورش در پی‌گیری مطالبات فرهنگیان داشته باشیم.
گرامی متذکر شد: بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشورمان یعنی نزدیک به 20 میلیون دانش‌آموز در اختیار آموزش‌وپرورش است بنابراین مسئولان باید در راستای رفع دغدغه معیشتی فرهنگیان گام بردارند.
مدیر آموزش‌وپرورش کازرون در ادامه بیان داشت: آموزش‌وپرورش ازلحاظ جمعیتی بزرگ‌ترین مرکز علمی در سطح کشور محسوب می‌شود و به تربیت آینده‌سازان این مرزوبوم مشغول است. مرتضی دیانتی نسب گفت: تجمع فرهنگیان در این شهرستان در یک فضای آزاد بدون کار حراستی امنیتی و به‌دور از هرگونه ابهام و مداخله جریانات سیاسی صورت گرفته است. وی بابیان اینکه همکاران فرهنگی ما به هیچ عقبه جناح سیاسی وصل نیستند اظهار امیدواری کرد مجمع امور صنفی فرهنگیان در سطح کشور شکل گیرد که بتواند از مطالبات و حقوق آنان دفاع کند.
به گزارش فارس، در این جلسه تعدادی از فرهنگیان مسائل و مشکلات صنفی و حقوقی خود را به نمایندگی از سایر همکاران بیان کردند.
 همچنین امروز جمعی از فرهنگیان لامردی در مقابل اداره آموزش‌وپرورش لامرد در اعتراض به حل نشدن مشکلات صنفی خود تجمع کردند.
ابراهیم صفری مدیر اداره آموزش‌وپرورش لامرد با حضور در میان تجمع‌کنندگان گفت: مشکلات و خواسته‌های فرهنگیان لامرد به مسئولان استان فارس و مسئولان ارشد شهرستان لامرد در میان گذاشته‌ شده و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار