رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان ساری گفت که بر اساس آخرین ارزیابی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 10 December 2020

رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان ساری گفت که بر اساس آخرین ارزیابی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

عباسعلی رضایی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با این ابلاغیه محدودیت های قرمز کرونایی برای شهرستان ساری باید برای هفته آینده با وجود کاهش تاب آوری مشاغل مشمول محدودیت ادامه یابد.
وی گفت : اگر ملاک ارزیابی رنگ بندی از سوی وزارت بهداشت آمار بیماران با تست مثبت ویروس کرونا باشد ، آمار بیماران بر اساس آنچه که به صورت روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران اعلام می شود، کمتر است ولی ظاهرا عوامل دیگری هم در ارزیابی دخیل است.
فرماندار افزود : به هر حال ادامه محدودیت ها برای مشاغل مشمول برای سومین هفته دشوار خواهد بود، ولی امیدواریم با رعایت پروتکل ها شهرستان ساری به عنوان مرکز استان نیز از لحاظ رنگ بندی از وضعیت قرمز خارج شود.
طبق الگوی وزارت بهداشت ، مناطق کرونایی کشور به سه دسته با رنگ قرمز ، زرد یا نارنجی و سفید معرفی می شوند. زمانی وضعیت یک منطقه جغرافیایی قرمز ارزیابی می شود که تعداد بیماران بستری روزانه در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از ۱۰ نفر باشد. شرایط نارنجی نیز به وضعیتی گفته می شود که تعداد بیماران کرونایی بستری در هر شبانه روز بیشتر از ۶ نفر باشد. وزارت بهداشت شرایط زرد را هم کمتر از چهار نفر ارزیابی می کند.

طبق آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل که عصر امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه منشتر شد هم اکنون ۹۳۶ بیمار با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های این دو دانشگاه بستری هستند که آمار بیماران بستری نسبت به روز گذشته ۵۱ نفر کمتر شد.
براساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار با علایم مشکوک ویروس کرونا در بیمارستان های دانشگاه های مازندران و بابل بستری و در همین مدت نیز ۲۱۳ بیمار پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار