فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از تشکیل بیش از ۹۰۰ تیم محله محور بسیج مهار کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 12 December 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار محسن کریمی افزود : از این تیم‌ها ۲۷۷تیم حمایتی، ۳۳۸ تیم مراقبتی، ۲۹۲ تیم نظارتی هستند که افراد درون تیم‌ها آموزش کامل دیده اند و با توجه به استقبال بسیجیان و نیرو‌های داوطلب آموزش تیم‌های جدید در دستور کار است.
وی یادآورشد: طرح شهید سلیمانی می‌خواهد با آموزش و بسیج عمومی مردم هر خانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل کند که جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت در محله را دنبال می‌کند و در پی این است به جای تمرکز بر بیمارستان، ارائه خدمات در خانه و محله باشد.
وی تاکید کرد: همچنین بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصین بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی سازماندهی شده اند و بیش از ۱۴۰ گروه جهادی برای ضدعفونی معابر و اماکن فعالیت می‌کنند که با توجه به فراخوان‌ها و اعلام آمادگی بسیجیان و گروه‌های مردمی این آمار روزانه افزایش پیدا می‌کند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم طرح شهید سلیمانی ادامه نهضت کمک مومنانه است که با توجه به عملکرد بسیار درخشان استان مرکزی این اقدام خداپسندانه در قالب این طرح ادامه می‌یابد و تاکنون بیش از ۲۰۱ هزار بسته معیشتی که ارزش میانگین آن‌ها ۴۰۰ هزار تومان بوده توزیع شده است.
وی یادآورشد: بحث تقویت و ایجاد شبکه بهداشتی و درمانی به شکل محله محور یکی از مطالبات مقام معظم رهبری برای مبارزه جدی با کرونا است و با توجه به فرمانی که ایشان برای بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی دادند، طرح مشترک شهید سلیمانی میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت تهیه و عملیاتی شد.
سردار کریمی تاکید کرد: قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای اجرای دقیق این طرح از ۲۸ آبان ماه در ۱۲شهرستان استان مرکزی تشکیل شده و الحمدلله تا به امروز کلیه مجموعه‌ها از جمله بسیج، پایگاه‌های سلامت و گروه‌های مردمی سازماندهی شده اند و به شکل قرارگاه محوری کار را پیش می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار