مسئول جهاد دانشگاهی لامرد از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 24 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی علی پور گفت: خون بند ناف که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود، غنی از سلول‌های بنیادی است، سلول‌های بنیادی خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر به ویژه سلول‌های خون‌ساز می‌باشد و ذخیره خون بندناف یک سرمایه مهم و ضمانتی برای آینده سالم فرزندان است.

او افزود: امروز ذخیره خون بندناف برای درمان بیمار‌هایی با منشأ خونی مانند انواع سرطان‌های خون، لوسمی، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان لامرد ادامه داد: پدران و مادران که دغدغه زندگی سالم فرزندشان رادارند با ذخیره خون بندناف او در بدو تولد، می‌توانند او را در مسیر آینده‌ای روشن قرار دهند، زیرا یک انتخاب درست و یک عمل هوشمندانه باعث می‌شود که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پدر و مادر رفع شود.

علی پور اظهار کرد: اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز را در اختیارداریم که می‌توانند در بیماری‌هایی که منشأ خونی داشته و موجب اختلال در فعالیت مغزاستخوان و سیستم ایمنی می‌شوند مورداستفاده قرار گیرند و شانس بهبودی بیماری را به‌مراتب افزایش دهند.

او بیان داشت: برای ذخیره خون بندناف در بانک خون بندناف رویان، لازم است از آخر هفته ۳۶ بارداری نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرسشنامه پزشکی از طریق دفتر نمایندگی بندناف شهرستان لامرد اقدام شود و در صورت مشاوره بیشتر به شماره ۰۹۰۴۴۲۴۶۳۰۶ در پیام‌رسان واتس آپ پیام داده شود و یا شماره ثابت ۰۷۱۵۲۷۲۰۹۹۹ تماس گرفته شود تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

برچسب ها: بانک خون ، بند ناف ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار