کد خبر: ۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه، حسن سعدالدین فرماندار سمنان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان ارومیه اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری میان شهرستان سمنان و ارومیه در راستای افزایش تعاملات در زمینه گردشگری است.

وی که در محل سالن خانه جوان شهر ارومیه سخنرانی میکرد ادامه داد: تلاش ما بر این است به عنوان خادمان زائران بارگاه رضوی و مسافران شرایطی فراهم کنیم که مسافران با آرامش و امنیت در حوزه شهرستان خاطره خوشی از اسکان در سمنان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های بسیار مهم کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها موضوع گردشگری است، ادامه داد: موضوع گردشگری برای تمامی استان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و استان سمنان نیز توسعه آموزش عالی، صنعت و گردشگری را به عنوان سه محور اصلی توسعه استان در نظر گرفته است.

سعدالدین خاطرنشان کرد: طبق تجزیه و تحلیل‌های آماری مسافران استان و با برآوردهای انجام شده 18 درصد اسکان سمنان مربوط به استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است که رتبه نخست را از نظر درصد تشکیل می‌داد.

وی بر تعاملات بیشتر در حوزه گردشگری بین شهرستان ارومیه و شهرستان سمنان تاکید کرد و یادآور شد: کلیه امکانات رفاهی، خدماتی و اسکان مسافران در سمنان فراهم شده و در ایام تعطیلات نوروز آماده پذیرایی از مسافران خواهیم بود.

فرماندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: در بحث گردشگری طبیعی یک چهارم از وسعت استان سمنان را مناطق حفاظت شده محیط زیست تشکیل داده و این استان از تنوع زیست محیطی خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری از سمنان برای بازدید از مناطق مرزی، دریاچه ارومیه و زیبایی‌های شهرستان ارومیه فراهم شده، ادامه داد: این تورهای گردشگری از استان سمنان به استان آذربایجان غربی و از استان آذربایجان غربی به استان سمنان پیش‌بینی شده تا گردشگران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مناطق بهره‌مند شوند.

همچنین در این جلسه که با حضور میهمانان و مدیران ارشد استان سمنان ترتیب یافته بود، فرماندار ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر براساس آخرین سرشماری آذربایجان غربی حدود 3 میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک سوم جمعیت استان یعنی 963 هزار و 738 نفر در شهرستان ارومیه است.

وی ادامه داد: شهرستان ارومیه پنج نقطه شهری، 20 دهستان و 609 روستا دارد و در حال حاضر 400 دهیار در کنار بخشداران امورات حاکمیتی در روستاها را عهده‌دار هستند و ارومیه جزو 10 شهر پرجمعیت کلان شهر کشور است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه قدمت شهرستان ارومیه براساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از 3 هزار سال است، ادامه داد: شهرستان ارومیه یکی از 19 شهر تاریخی ایران است که در یونسکو به ثبت رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از شهرستان ارومیه به عنوان زادگاه زرتشت نام برده و در گذر تاریخ دو بار توسط نیروهای بیگانه مورد اشغال قرار گرفته و نخستین شهر ایران است که بیمارستان به شکل نوین احداث شده است.

حسنخانی با بیان اینکه نخستین دانشکده طب در ارومیه راه‌اندازی شده، ادامه داد: شهرستان ارومیه پایتخت والیبال و شهر ادیان، مذاهب و اقوام است و از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است.

وی متذکر شد: دو مزیت ویژه‌ای که شهرستان ارومیه برخوردار بوده این است شهرستان ارومیه رنگین‌کمان ادیان، اقوام و مذاهب مختلف بوده که در سال‌های متمادی در آرامش و آسایش کنار هم زندگی می‌کنند.

فرماندار ارومیه گفت: ویژگی منحصر به فرد این شهرستان اقلیم و شرایط خاص آب و هوایی منطقه محسوب می‌شود که فرصت‌های بی‌بدیلی برای گردشگری در تابستان و زمستان فراهم کرده است.

حسنخانی در پایان اذعان داشت: شرایط اقلیم منطقه و برخورداری از تنوع فرهنگی فرصت بی‌بدیلی برای مسافران داخلی و کشورهای همسایه فراهم کرده تا در فرصت اندک از مواهب و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار