حجت الاسلام افشار : این پدیده نامبارک نه تنها یک ارزش به حساب نمی‌آید بلکه با تبعات همیشگی خود یک ضد ارزش به شمار می‌آید و یک نمایش نامناسب از فرهنگ مردمی ارائه می‌کند که همواره به صفا، محبت و دین داری مشهور بوده اند.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 12 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه چرام در نماز جمعه این هفته گفت: تیر اندازی وحمل سلاح در مراسم ترحیم با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته، بلکه امنیت جانی و روانی مردم را نیز هدف قرار داده است.
حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: این پدیده نامبارک نه تنها یک ارزش به حساب نمی‌آید بلکه با تبعات همیشگی خود یک ضد ارزش به شمار می‌آید و یک نمایش نامناسب از فرهنگ مردمی ارائه می‌کند که همواره به صفا، محبت و دین داری مشهور بوده اند.
حجت الاسلام افشار اضافه کرد: اکثر کسانی که در مراسم از سلاح گرم استفاده می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند که متاسفانه بدلیل شرایط خاص سنی و اوج هیجانات در عدم کنترل احساسات خود خسارات جبران ناپذیری بوجود می‌آورند که بزرگان و سران طوایف و رسانه‌ها می‌توانند برای جلوگیری از این رسم و فرهنگ نادرست نقش بسزایی داشته باشند.
وی افزود: بهترین کار در این زمینه فرهنگ سازی است و آن هم در قالب استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان و فرهیختگان که در این زمینه باید تدبیر لازم انجام شود.
حجت الاسلام افشار عنوان کرد: قطعا نیروی انتظامی ودستگاه قضا برای حفظ امنیت شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار