مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: شهدای استان ۹ هزار و ۸۴۳ نفر و شهدای خانم ۲۹۱ نفر، شهدای مدافع حرم ۲۶ نفر، شهدای سلامت ۱۳ نفر، شهدای اقلیت مذهبی ۱۳ نفر، شهدای طلبه و روحانی ۱۴۱ نفر است.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 09 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، عباس پورحسن عصر امروز به مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز ۲۲ اسفند به فرمان امام رحمت‌الله به نام شهدا مزین شده است ولی به عبارتی هر روز ما با نام شهدا و یاد آنهاست.  

 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ برای احیا، حفظ و نگهداری یاد شهدا و تداوم راه این عزیزان و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تاسیس شد، افزود: امید است توفیق خدمت هر چه بیشتر به این جامعه هدف داشته باشیم. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان با اشاره بر اینکه رسالت بنیاد در دو اصل خدمت‌رسانی و ترویج فرهنگ ایثار فرهنگ و شهادت تعریف و به اجرا درآمده است، تصریح کرد: درمان، اشتغال و مسکن بیشترین دغدغه بنیاد شهید به عنوان مسوول نسبت به جامعه هدف خود داریم. 

 

وی افزود: در اواخر سال ۹۷، مراکز طرف قرارداد بیمه دی فقط ۱۰ درصد بود در حالی که الآن ۱۰۰ درصد بیمارستان‌ها تحت پوشش بیمه دی هستند. 

 

پورحسن خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون پزشکی، تعیین درصد به صورت متمرکز در مراکز استان با حضور پزشکان مجرب برگزار می‌شود که در یک سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا ۵ جلسه برای این منظور برگزار شده است. 

 

وی ادامه داد: میزخدمت بانک دی در برخی شهرستان‌ها اجرایی شده است. 

 

آخرین وضعیت استخدام فرزندان شاهد و جانباز در سال 1400 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان با تاکید به دغدغه اشتغال و برنامه واگذاری ۳۰ درصد استخدام‌های بنیاد شهید و دولت به ایثارگران گفت: طبق دستور برنامه ششم توسعه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا، تکلیف کرده است که ۲۰ هزار نفر از مشمولان به استخدام دولت دربیاید که سهم استان یک هزار و ۵۰۰ نفر است. 

 

وی ابراز داشت: در اولین فرصت سال آینده(فروردین) آزمون برای استخدام این عزیزان برگزار خواهد شد. 

 

پورحسن خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر جویای کار از جامعه هدف خود داریم در حالیکه دیدگاه جامعه نسبت به آنها به شکلی است که گویا کارشان آماده است به طوریکه اصلا اینگونه نیست و موضوع اشتغال برای ما یک دغدغه می‌باشد. 

 

پورحسن با بیان اینکه ۸۶۲ نفر استخدام دولتی در سال ۹۹ وجود داشت، افزود:البته امسال با ایجاد فرصت شغلی برای ۴۸۲ نفر توانستیم به این دغدغه خود تا حدودی جامع عمل بپوشانیم. 

 

وی متذکر شد: جهت حل مشکلات مسکن خانواده شهدا و ایثارگرام برای ۲هزار و ۸۴۶ فقره به خانواده شهدا و ایثارگران زمین و تراکم زمین در دستور کار قرار گرفت تا مشکل مسکن این عزیزان در استان حل شود که به همین منظور برای ۲۲۰ نفر اجرایی شده و همچنین برای ۲۷۰ نفر در حال اجرایی شدن است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یادآور شد: دریافت سهمیه ۲۲۰ واکسن کرونا برای ایثارگران حساس شیمیایی، تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی، تهیه لباس کرونا و هدیه به مدافعان سلامت، تقویت مرکز هاتف و تلفن گویای ۱۶۱۶، پایش سلامت، دیدار و ملاقات با ۵۳ نفر از بیماران کرونایی، اعزام جانباران برای درمان از جمله کارهای امسال می‌باشد. 

 

آذربایجان 9 هزار و 843 شهید تقدیم انقلاب کرده است

 

وی در تشریح آمار جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران گفت: شهدای استان ۹ هزار و ۸۴۳ نفر و شهدای مونث ۲۹۱ نفر، شهدای مدافع حرم ۲۶ نفر، شهدای سلامت ۱۳ نفر، شهدای اقلیت مذهبی ۱۳ نفر، شهدای طلبه و روحانی ۱۴۱ نفر و ۱۴ شهید رسانه و ۱۱۹ نفر شهید قبل از انقلاب تعداد جامعه هدف بنیاد شهید استان است.

 

283 خانواده 2 و 3 شهید در آذربایجان

 

پورحسن ادامه داد: والدین شهید در قید حیات ۴ هزار و ۹۹۶، خانواده سه شهید در استان ۷ نفر، خانواده دو شهید در استان۲۷۶ نفر می‌باشد. 

 

پورحسن با اشاره بر اینکه چهار هزار و ۵۷۲ نفر فرزند شهید، ۲۴ هزار و ۳۲ نفر کل جانبازان استان و همچنین ۳۷۱ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد، ۱۳ هزار و ۶۰۶ نفر جانباز زیر ۲۵ هزار، ۱۰ هزار و ۲۲۶ نفر بالای ۲۵ درصد و ۲۸۱ جانباز مونث و ۱۷ جانباز مدافع حرم در استان وجود دارد. 

 

وی افزود: یک هزار و ۸۹۹ نفر آزاده‌های استان است که در مجموع کل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۱۵۶ هزار و ۱۲۹ نفر است.

 

ساماندهی گلزار شهدای تبریز در پروسه امروز فردای اداری 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مسقف‌سازی گلزار مطهر شهدا در وادی رحمت، گفت: در سال‌های قبل این پروژه تهیه و فاز اول اجرایی شده است که بعد از دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه ساماندهی گلزار شهدا، یک مشاور طرح کف‌سازی معرفی گردید و الان در پروسه امروز و فردای اداری است. 

 

افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان فجر

 

وی به افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان فجر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در ۶ طبقه به صورت کامل در مبعث پیامبر اکرم(ص) به بهره‌برداری خواهد رسید که ۳۰ تخت آن برای زنان جامعه هدف اختصاص یافته است. 

 

پورحسن گفت: علت حذف عنوان شهید در سالن پورشریفی به این خاطر است که مدارک شهادت آقای پورشریفی محرز نشده است. /فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :