کد خبر: ۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ 02 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،سردار محمد عباسی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی طی سخنانی ، با اشاره به آمار 11 ماهه امسال اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد در حالی که در سال گذشته 995 هزار لیتر از مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شده بود که این خود افزایش 8 درصدی رشد کشفیات را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: در یازده ماهه امسال 372 هزار و 272 پاکت مواد دخانی در سراسر مرزهای استان کشف شد در حالی که در سال گذشته 657 هزار و 909 پاکت سیگار قاچاق کشف شده بود.

وی از کاهش منفی 99 درصدی کشف مواد محترقه در استان خبر داد و تصریح کرد: امسال 35 عدد مواد محترقه غیرمجاز در استان و در سال گذشته 194 هزار عدد مواد محترقه کشف شده بود.

عباسی افزود: 3 هزار و 421 قرص روان‌گردان در سال 93 و 4 هزار و 847 قرص در سال گذشته در سراسر مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کشفیات پارچه در یازده ماهه امسال 3 هزار و 684 متر بود بیان کرد: این در حالی است که در سال گذشته یک هزار و 491 متر پارچه در آذربایجان‌غربی کشف شده بود.

عباسی اظهار داشت: امسال 43 هزار و 861 ثوب البسه و روسری در استان کشف شد در حالی که در سال گذشته 37 هزار و 861 ثوب البسه و روسری قاچاق در آذربایجان‌غربی کشف شده بود که خود نشان دهنده افزایش 15 درصدی کشفیات است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از کشف 22 هزار و 762 قلم مواد آرایشی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته 10 هزار و 413 قلم مواد آرایشی قاچاق در آذربایجان‌غربی کشف شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن امسال 8 هزار و 285 راس از احشام قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شدند در حالی که در سال گذشته 15 هزار و 749 راس کشف شد.

عباسی گفت: یکی از راه‌های ایجاد امنیت پایدار در کشور ایجاد امنیت در مرزها است چون مسئله امنیت یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز یک کشور است و مرزبانان استان با توجه به قداست مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تلاش خود را در سراسر جغرافیای استان برای تامین امنیت انجام داده و اجازه نمی‌دهند که حدود مملکت اسلامی توسط بیگانگان و سودجویان اقتصادی شکسته شود.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه با توجه به ایام پایانی سال تدابیر امنیتی و تامینی مناسبی در مناطق مرزی و گردشگری استان برقرار می‌شود تصریح کرد: در این باره به مسافران نوروزی توصیه می‌شود که همکاری لازم با مرزبانان استان را داشته باشند تا امنیت به شکل مطلوب برقرار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار