مسوول کمیته تبلیغات و سازمان دهی برگزاری مسابقات زیبایی اسب اصیل در یزد و هیات سوارکاری استان گفت : این روزها شهرستان اردکان میزبان اسب های اصیل ایران است.
کد خبر: ۹۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 15 September 2015

به گزارش تابناک یزد،رضا رحمانی افزود : هیجدهمین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل ایران جام میسترال ار تی ای از 25 تا 27 شهریور ماه در ورزشگاه آزادی شهرستان اردکان برگزار می شود .

وی اضافه کرد : رقابت بین 175 اسب عرب ، اسب های خالص ایرانی که پدر و مادر از تولیدات ایرانی هستند و تیره و خون ایرانی دارند ونیز اسب هایی که تولید داخلی و به نوعی غرور ملی محسوب می شوند ،(اسب هایی که پدر یا مادرشان وارد ایران شده اند) و همچنین اسب هایی که وارد کشور شده اند.
این مسوول اظهار کرد : رقابت در سطح c بین الملل و جهانی با قضاوت چهار داور از کشورهای اروپایی و مسوول کمیته نظارت و ورودی مسابقات و هماهنگی شرکت کنندگان در مسابقات که زیرنظر سازمان جهانی اسب عرب و سازمان اسب عرب اروپا و نیزدر تقویم ایکاهو هم مسابقات استان یزد ثبت شده است .
رحمانی گفت : هر سال ما دو جشنواره در استان یزد برگزارمی کنیم یکی جشنواره ای که در اردیبهشت ماه و دیگر در شهریور ماه برگزار می شود که امسال به میزبانی اردکان است .
وی خاطرنشان کرد : این فرصت مناسبی است که مسابقه را از نظر کمی و کیفی به درجه مطلوب و بالایی برسانیم و رضایت برگزار کننده ، شرکت کنندگان و مهمانان که دراین جشنواره حضور دارند را جلب کنیم تا در مراحل بعدی در حوزه توسعه ، پرورش و همچنین ارتقای سطح تولید اسب های خالص ایرانی گام های موثری در شهرستان اردکان و در کل استان یزد که یکی از خواستگاه های امروزه تولید اسب اصیل است برداریم .
این مسوول گفت : این جشنواره ها فرصتی برای آشنایی خانواده ها با اسب ، سوارکاری و ایجاد علاقه و حضورشان که نوعی سرمایه محسوب می شود خواهد بود.
دبیر هیات سوارکاری اردکان افزود : نزدیک به 175 راس اسب در این مسابقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 65 راس اسب مربوط به خالص ایرانی است.
محسن مروتی گفت : اردکان به عنوان پایگاه اسب خالص ایرانی مطرح است و یزد نیز نزدیک به 65 درصد از اسب ایران را به خود اختصاص داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
نه ساعتی اعلام کردند
نه از مردم دعوت شده واقعا که میزبانی هم جنبه میخواد که متاسفانه در متن خبر اصلا مشاهده نمیشود
متاسفم از انتخاب این میزبانی برای اردکان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار