وعده بزرگ استاندار به مردم؛
مردم استان مازندران نیز چشم به وعده‌های مسئولان دوختند تا نسبت به اجرای این طرح مهم در استان اقدام شود، چون تاکنون کمتر استانداری در مازندران درباره ساماندهی معضل زباله در استان به این صراحت صحبت به میان آورد.....
کد خبر: ۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ 16 January 2015
به گزارش تابناک- مازندران، از قدیم گفته‌اند که سنگ بزرگ بلند کردن، نشانه نزدن است. این ضرب‌المثل حکایت این روزهای استاندار مازندران می‌باشد.


ربیع فلاح، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان در بخشی از صحبت‌هایش به موضوع ساماندهی پسماند در مازندران اشاره کرد و با صراحت گفت که مشکل پسماند استان مازندران را حل و فصل می‌کند.


حل مشکل پسماند مازندران در حالی از سوی استاندار مطرح می‌شود، که از زمان حضور ربیع‌ فلاح در استانداری، تاکنون تعدادی از پروژه‌هایی که در گذشته برای ساماندهی پسماند تعریف شده بود، هنوز  در بلاتکلیفی بسر می‌برد.


مهمترین این پروژه‌ها که در حوزه پسماند استان مازندران درباره آن اطلاعی در دست نیست، ساماندهی پسماند در شهرستان‌های ساری و نوشهر است که از سال‌های قبل درباره ایجاد کارخانه زباله‌سوز در ساری مباحثی مطرح شد، ولی تاکنون اقدام عملیاتی برای اجرای این طرح انجام نشد.



مشکل پسماند مازندران را حل می‎کنم

بحث مشکل پسماند در استان مازندران طولانی بوده و از مدت‌ها قبل وجود دارد و اینکه استاندار به صراحت درباره ساماندهی این مشکل صحبت به میان می‌آورد، حکایت همان سنگ بزرگ بلند کردن و نزدن است.


مهمترین اقدامی که تاکنون برای ساماندهی پسماند در استان انجام شد انعقاد تفاهم‌نامه استانداری با دانشگاه آزاد اسلامی آمل بود که درباره مفاد انعقاد این تفاهم‌نامه اطلاع چندانی در دست نیست و حتی به نظر می‌رسد که زمان مشخصی هم برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده است.


خلاصه اینکه مردم استان مازندران نیز چشم به وعده‌های مسئولان دوختند تا نسبت به اجرای این طرح مهم در استان اقدام شود، چون تاکنون کمتر استانداری در مازندران درباره ساماندهی معضل زباله در استان به این صراحت صحبت به میان آورد.

اکنون شهروندان مازندرانی این پرسش را مطرح می کنند که آیا سرانجام اژدهای زرد قادر خواهد بود طلای کثیف تلنبار شده در دشت‌ها و کوهستان‌های مازندران را ببلعد و کابوس غرق شدن در تعفن زباله‌ها را به رویای داشتن سرزمینی سرسبز و پاک بدل سازد.

این در حالی ا ست که استاندار مازندران در جلسه مدیریت پسماند سال گذشته، بر ضرورت رفع هر چه زودتر معضل زباله استان تاکید داشت.


با این حال تابناک اظهارات استاندار مازندران را به فال نیک گرفته و امیدوار است که با اجرای طرح مدیریت پسماند در مازندران، موضوع بحران زیست محیطی در استان حل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار