با حضور دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور صورت گرفت؛
با حضور دبیر کل جمعیت هلال‌احمر، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، فرماندار، جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و محلی 15 خانه هلال به‌طور همزمان در روستاهای تربت‌جام افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 21 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در آیین افتتاح خانه هلال در روستای خرم‌آباد تربت‌جام گفت: بیش از ۳۰ بلایای طبیعی و حادثه در کشور داریم و به هر میزان که آمادگی و تاب‌آوری بیشتر باشد در بروز حوادث خسارت کمتر را شاهد هستیم.

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر در تمام روستاها با کمک مردم و مسئولان خانه هلال راه‌اندازی می‌کند، افزود: بیش از ۱۹۰ کشور جهان باهدف ارائه آلام بشری جمعیت هلال‌احمر دارند و عضو یک خانواده محسوب می‌شوند که وصل بین‌المللی شدند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر به لحاظ احترام گذاشتن به انسانیت و آلام انسان‌ها در حوادث و بلایای طبیعی خدمت‌رسانی می‌کند و در مسائل بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا ۱۷۰ محموله کمک‌رسانی از کشورهای جهان دریافت کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۵ خانه هلال در تربت‌جام خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال با کمک بزرگان روستا و کمک مسئولان راه‌اندازی می‌شود و این فرصتی ایجاد می‌شود آموزش‌های فراگیر و همگانی به‌ویژه سازمان‌دهی جوانان روستایی درراستای امدادرسانی و بازسازی در قبل و بعد از بلایای طبیعی و حوادث ایجادمی شود.

در ادامه فرماندار تربت‌جام گفت: با توجه به شرایط اقلیم متفاوت و جغرافیایی منطقه تربت‌جام که سابقه حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی را دارد پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با بحران‌ها باید در دستور کار مدیریت بحران قرار گیرد.

مرتضی حمیدی به نیازهای اولیه شهرستان ازجمله اجرای مانورهای متعدد، پیش‌بینی تمهیدات لازم برای مقابله با بلایای طبیعی، تجهیز خودرو کمک دار و ارسال امکانات و... اشاره کرد و افزود: امکانات هلال‌احمر ‌پاسخ گوی ‌نیازهای منطقه نیست و با توجه به اینکه صالح‌آباد مستقل شده و فاصله ۹۰ کیلومتری با تربت‌جام‌ دارد نیازاست که نمایندگی هلال‌احمر در این شهرستان بازگشایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار