دبیرجبهه انقلاب فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه مردم نگران شفافیت هستند تصریح کرد: اگر در موضوع تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان دیدگاه شخصی درمیان باشد این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.
کد خبر: ۹۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 23 May 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد انجوی نژاد  با اشاره به راه اندازی پویش شفافیت در خبرگزاری مهر، تاکیدکرد: جمهوری اسلامی دارای دو شاخصه است و بر اساس این دو شاخصه در جمهوری اسلامی موضوع شفافیت در انتخابات نیز معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در نظام‌های سیاسی دمکراسی محور ملاک است، شفافیت است و با توجه به نظام مردم سالاری دینی و دمکراسی که وجود دارد شفافیت از صدر تا ذیل انتخابات باید وجود داشته باشد.

دبیر جبهه انقلاب فرهنگی استان فارس در ادامه در خصوص ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: این کاندیداها باید دارای شفافیت در رفتار، جایگاه، برنامه‌ها و هزینه کرد مالی باشند این در حالی است که برخی با عنوان کردن میزان مالکیت خود در تلاش اند تا گزینه‌ای شفاف باشند اما سوال اینجا است که مدیران چگونه در طول مدت زمان خدمت خود توانسته‌اند نسبت به خرید ١٧ آپارتمان اقدام کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات مردم در موضوع انتخابات شفافیت مالی و شفافیت در تأیید یا عدم تأیید صلاحیت داوطلبان است که در این میان نهادهای ذی ربط باید به صورت شفاف نسبت به بیان علت عدم تأیید صلاحیت افراد اقدام کند.

حجت الاسلام انجوی نژاد تاکید کرد: گاهی دیده شده که در هیئات نظارت و اجرایی انتخابات خط و مشی درستی از موضوع تأیید صلاحیت وجود ندارد این در حالی است که برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید شاهد حضور حداکثری کاندیدا هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم نگران شفافیت هستند تصریح کرد: اگر در موضوع تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان دیدگاه شخصی درمیان باشد این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار