نماینده سازمان‎های مردم نهاد در هیئت نظارت استان همدان با اشاره به اینکه قنات‌های همدان در حال از بین رفتن است، گفت: بخشی از فاضلابهای شهری همدان از قنات‌ها عبور می‌کند.
کد خبر: ۹۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 20 September 2015
نماینده سازمان‎های مردم نهاد در هیئت نظارت استان همدان با اشاره به اینکه قنات‌های همدان در حال از بین رفتن است، گفت: بخشی از فاضلابهای شهری همدان از قنات‌ها عبور می‌کند.

به گزارش فارس؛ فاطمه شیرانی در همایش سازمانهای مردم نهاد و فرهیختگان همدان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار و مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود و امیدواریم حضور رئیس سازمان محیط زیست در همدان به گسترش این امر در استان کمک کند.

شیرانی بیان کرد: ۳۰۳ تشکل مردم نهاد در استان همدان فعال است که این تعداد در ۸ اتاق فکر؛ بهداشت و سلامت، علمی- پژوهشی، اجتماعی- اعتیاد، گردشگری، فرهنگی – اجتماعی و توانبخشی تقسیم بندی شده اند.

وی افزود: در حوزه محیط زیست و گردشگری، شبکه تشکل های محیط زیست تشکیل شده است که در استان همدان ۱۴ تشکل فعال است و ۶ تشکل نیز در حال ثبت است.

شیرانی عنوان کرد: این تشکل‌ها در سالهای گذشته جزو رتبه های اول تا سوم کشور در این حوزه بوده‌اند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سمن های استان گفت: توجه به اثر ngo ها در ظرفیت‌سازی برای حفاظت از محیط زیست در جامعه محلی باید به کارگیری شود، ضمن اینکه توانمندسازی سمنهای محیط زیست نیز در این راستا بسیار کمک کننده است.

شیرانی خواستار تسهیل روند ثبت سمنها و شبکه‌ها در استان همدان شد و بیان کرد: قناتهای استان در حال از بین رفتن است به طوری که بخشی از فاضلابهای شهری همدان از قناتها عبور می‌کند.

وی افزود: یک چهارم کمربند سبز شهری همدان از بین رفته که نیازمند ورود سمنها و حمایت دولت از آنها برای فعالیت بیشتر در این زمینه است.

شیرانی تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته آمار بیماران کودک مبتلا به سرطان در همدان افزایش یافت که در حوزه محیط زیست نیازمند توجه است چرا که حفظ محیط زیست به پیشگیری سطح یک نیز کمک می کند که به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است و سبب می‌شود تا در حوزه توانبخشی نیز در جایگاه بالاتری قرار داشته است.

معدوم سازی سلاح های دو شکارچی در همدان به صورت نمادین

مدیرکل محیط زیست همدان امروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست دو شکارچی استان به نامهای محمد حسین جمشیدی و اردشیر مهرابی اختر از همدان در اقدامی نمادین سلاح های شکاری خود را معدوم کردند.

محمد رضا محمدی بیان کرد: امیدواریم این اقدام شکارچیان رفته رفته فرهنگسازی و به رویه ای در استان و سایر نقاط کشور در راستای حفاظت از محیط زیست تبدیل شود.

وی عنوان کرد: امسال در رویکرد جدی تر سازمان محیط زیست یکی از رئوس و معیارهای سنجش موفقیت در بین مدیران استانها، توجه به NGOها و گسترش آنها در حفاظت از محیط زیست است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار