یادداشت؛
در مناظرات اخیر نامزدهای ریاست جمهوری دیدیم که به غیر از دکتر رضایی هیچ کدامشان برنامه ی مدونی منطبق بر نگرش علمی و نو به مقوله ی اقتصاد بعنوان بزرگترین دغدغه و واقعیت ملموس زندگی اجتماعی نداشتند.
کد خبر: ۹۷۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 14 June 2021

مهمترین دغدغه ی امروز مردم اقتصادی است پس راهی جز حمایت از برنانه های محسن رضایی نیست

تمام ناملایمات و نابسامانی های جوامع امروز ناشی از الگوها و رفتارهای غلط اجتماعی و اقتصادی است. عجیب تر اینکه روز به روز بر تعداد افرادی که بر الگوها وایده های کهنه و ناکارامد سماجت دارند افزوده میشود. اینگونه افراد بعضا به ناکار آمدی عقیده وایده ی خودشان نیز آگاه هستند ولی جسارت ترک ایده ها و رفتارهای غلط خود را ندارند.

شاید شماها تاکنون با افراد زیادی بحث یا مجادله کردید که از الگوهای غلط و ناکار آمد دفاع میکنند و در مقابل استدلال و توجیهات علمی و نوین میگویند که از اول اینطور بوده است و یا توجیهاتی از این قبیل..! یکی از این مباحث پایه ریزی مسایل و ظرفیتهای اقتصادی مملکت بر اساس الگوها ومتدهای منسوخ و سنتی است.

عمده ی افرادی که در مقابل دیدگاههای علمی و مدرن مقاومت میکنند کسانی هستند که منافع خود را درخطر می بینند. بعبارتی چون اندک منافعی دارند جسارت ریسک کردن یا پذیرش الگوهای مدرن و علمی را ندارند..!

به این افراد باید یاد آورشد؛ همانگونه که علوم پزشکی ، صنعت، شهرسازی، توریسم نیازمند الگوها و تئوری های علمی هستند ،اقتصاد نیز نیازمند ایده های جدید علمی است.

اهمیت اقتصاد بعنوان زیربنای زندگی اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. در مناظرات اخیر نامزدهای ریاست جمهوری دیدیم که به غیر از دکتر رضایی هیچ کدامشان برنامه ی مدونی منطبق بر نگرش علمی و نو به مقوله ی اقتصاد بعنوان بزرگترین دغدغه و واقعیت ملموس زندگی اجتماعی نداشتند.

با توجه به فرصت سوزی های انجام شده توسط دولتهای قبلی از یکسو و شرایط خاص جامعه ی ایران از سوی دیگر عقل و انصاف حکم میکند از چنین نامزدی حمایت کنیم چون جامعه ی خسته و محروم ایرانی فرصت آزمون و خطا ندارد و برنامه های اقتصادی نیز زمان بر هستند.

وظیفه قشر تحصیل کرده وفرهنگی و آگاهان جامعه روشنگری در این زمینه است.

انشا الله که درسالهای آینده شاهد رونق و آبادانی ایران عزیز باشیم

لنده-جابر برازیده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار