معاون امور فرهنگی و امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماهه نخست سالجاری 16 هزار و 278 مورد ازدواج دراین استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 19 September 2015
به گزارش تابناک تبریز خانم جاویدان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت سه هزار و 271 مورد طلاق ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 300 مورد بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 40 هزار و 732 مورد ازدواج در استان ثبت شده که از این تعداد شهرستان تبریز با بیش از سه هزار مورد بیشترین و شهرستان خداآفرین با 355 مورد کمترین ثبت ازدواج را داشته است.

جاویدان اظهار کرد: در سال گذشته هشت هزار و 145 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که بیش از چهار هزار مورد آن در تبریز بوده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت آماری ازدواج و طلاق در دهه گذشته ، آمار طلاق در استان در حال افزایش است و این در حالیست که آمار ازدواج از سال 87 با شیب بسیار کم در حال کاهش است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: در سال 1382 از هر 12 مورد ازدواج، دو مورد منجر به طلاق می شد که سال 1392 از هر هفت ازدواج، پنج مورد طلاق ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین اختلاف سن در زمان ازدواج 4.7 سال می باشد، ادامه داد: میانگین سن ازدواج در مردان 27.6 و در زنان 22.5 است که بیشترین ازدواج استان در مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال و در زنان 15 تا 16 سال است.

جاویدان با بیان اینکه حدود 17 درصد طلاق ها در همان زمان شروع و در کمتر از یکسال رخ می دهد، افزود: میانگین سن طلاق در بین مردان استان 34 سال و زنان 29 سال است.

وی اضافه کرد: در حدود یک میلیون و 102 هزار نفر از جمعیت استان را جوانان 15 الی 29 سال تشکیل می دهند که این اداره کل برای توانمندسازی جوانان در امر ازدواج، تسهیل ازدواج جوانان، ازدواج پایدار و تقویت و تحکیم نهاد خانواده زوج های جوان برنامه های عملیاتی دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: ازدواج به عنوان مهم ترین و اساسی ترین تصمیم سرنوشت ساز در زندگی جوانان باید به صورت خاص مورد توجه تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسایل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش میانگین سن و کاهش تمایل به ازدواج در میان برخی از جوانان و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی این ضرورت را ایجاب می کند که فرهنگ سازی گسترده و موج آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه انجام شود.

جاویدان گفت: در همین راستا این اداره کل با ایجاد کمپین رسانه ای ازدواج در سراسر استان برای ترویج ازدواج آسان، ارایه مشاوره رایگان در هفته ازدواج، شناسایی بخش های خصوصی فعال و سازمانهای مردم نهاد در حوزه ازدواج و خانواده در استان اقدام کرده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
به فکر جوانان نیستند و انتظار ازدواج دارند!!! ازدواج حداقل یک شغل ساده میخواد یا نه!!! حالا مسکن و مغازه و ماشین به کنار!
یا لثارات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خجالتم خوب چیزیه! واقعا خیلی زشته آدم وظایف خودشو انجام نده و از مشکل حوزه خودش که یک قدمم برنداشته واسه حلش انتقاد کنه و آمار بده
مهدی 114
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
بابا مدیر عملیاتی! واقعا ممنونیم از برنامه های عملیاتیتون! فقط کاش کمی راجع به ساده زسیتی و عدم اشررافی گری تبلیغ کنید چون فقط از دست شما تبلیغ میاد انگار!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار