قائم مقام سازمان جنگل‌ها گفت: لایحه جدیدی در دولت در حال نهایی شدن بوده که شورای حفظ حقوق بیت المال را به عنوان یک نهادی قانونی مطرح می‌کند که این امر در کمیسیون مجلس نیز مطرح شده است.
کد خبر: ۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 19 September 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری، ناصر مقدسی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران در اداره کل منابع طبیعی ساری، اظهار داشت: جنگل و دریا از موهبت الهی و میراث طبیعی جهانی بوده که همه وظیفه داریم از این نعمت خدادادی حفظ و صیانت کنیم.
وی افزود: برنامه‌های مدون این شورا موجب همگرایی و هم افزایی میان دستگاه‌های مرتبط شده که امیدورایم  این تعامل بیشتر از گذشته در جهت حفظ حوق بیت المال صورت گیرد.
مقدسی بیان کرد: خوشبختانه این شورا گام‌های موثر و مفیدی در جهت حفظ و صیانت از حقوق بیت المال در عرصه جنگل و منابع طبیعی برداشته است.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها گفت: لایحه جدیدی در دولت در حال نهایی شدن بوده که این شورا را به عنوان یک نهادی قانونی مطرح می‌کند که در کمیسیون مجلس نیز مطرح شده است.
وی بیان داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته بیشتر زمین خواری به صورت  شبکه‌ای و باندی انجام که باید با تعامل و همکاری میان همه دستگاه‌ها به خصوص قوه قضاییه و نیروی انتظامی، اقدامات موثری را در مقابله با این اقدام غیرقانونی برداریم.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: مازندران از لحاظ میزان توجه و دقت نسبت به اجرای فرمایشات مقام معظم  رهبری ، از استان‌های موفق در زمینه مبارزه با پدیده زمین‌خواری بوده است.
وی گفت: محیط زیست و منابع طبیعی جز سازمان‌های حاکمیتی هستند که باید از طریق رسانه‌، افکارعمومی را بیشتر با وظایف و اهداف این سازمان‌ها آشنا کرد.
مقدسی با بیان اینکه حفاظت بیشتر از عرصه‌های جنگلی از برنامه‌های این سازمان است, تصریح کرد: محیط زیست و منابع طبیعی از دغدغه‌های دولت است و دولت در راستای تحقق این اهداف، تقویت واحدها و سازمان‌های حفاظت از جنگل را در دستور کار دارد.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی که شالوده برنامه ششم است اصلاح فرآیندها و الگوها مطرح است که در این زمینه کشاورزان باید بدانند برای تبدیل زمین به مزرعه، جنگل‌ها مورد تخریب واقع نشوند.
مقدسی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود که وظیفه همه ما بوده  این مهم را جدی بگیریم و در بحث مهم زمین خواری نیز بیشتر ورود پیدا کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار