عرصه‌های بیابانی در بخش اشکنان شهرستان لامرد نهالکاری می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 06 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرتضی نکوگو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد گفت: عملیات نهالکاری و احیای ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی بخش اشکنان شهرستان لامرد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به قرار داشتن شهرستان لامرد در منطقه گرم و خشک و بیابانی، توسعه و غنی سازی جنگل‌ها و مقابله با بیابان زایی امری ضروری است و به همین منظور طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.
نکوگو اضافه کرد: در این طرح از نهال‌های بومی و خشکی پسند شهرستان لامرد از جمله کنار، مُغیر، کَرَت، آکاسیا و کَهور استفاده می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد با تاکید بر کاشت ۱۵ هزار اصله نهال در طرح مدیریت بیابان ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذپذیری نزولات جوی، ترسیب کربن و مقابله با ریز گرد‌ها نقش موثری در بهبود شرایط آب و هوا و میزان تولید بیوماس گیاهی در بخش اشکنان دارد.
نکوگو افزود: با توجه به خشکسالی پارسال و نیاز آبی نهال‌های کاشته شده به ویژه در تابستان عملیات آبیاری نهال‌ها به صورت دوره‌های ۱۵ روزه در دستور کار قرار گرفت.

برچسب ها: بیابان ، لامرد ، احیا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار