روزنامه جمهوری اسلامی درسرمقاله خود با عنوان «خطر مثلث تروریسم برای منطقه» این گونه آورده است:
کد خبر: ۹۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 27 July 2021
 روزنامه جمهوری اسلامی درسرمقاله خود با عنوان «خطر مثلث تروریسم برای منطقه» این گونه آورده است:

وزارت امور خارجه کشورمان، سفیر اسلوونی را احضار کرد تا اعتراض دولت جمهوری اسلامی را به دولت متبوع وی به خاطر شرکت نخست‌وزیرش در نشست مجازی گروه تروریستی منافقین ابلاغ کند. سخنگوی وزارت امور خارجه نیز موضع اعتراضی دولت جمهوری اسلامی به وزیر خارجه سابق آمریکا (پمپئو) و تعدادی از اعضاء کنگره این کشور به خاطر شرکت در این نشست مجازی که نوعی حمایت از گروه تروریستی منافقین است را اعلام کرد. دکتر ظریف نیز شخصاً علیه شرکت‌کنندگان در این نشست موضع گرفت.
این اقدامات وزارت امور خارجه را کاملاً منطقی و منطبق بر منافع ملی کشورمان می‌دانیم و معتقدیم به هیچ کشوری نباید اجازه داده شود با گروه تروریستی منافقین به هیچ شکلی وارد تعامل شود. این گروه تروریستی دارای ریشه فکری مبتنی بر خشونت است، اعتقاد دارد هدف وسیله را توجیه می‌کند و براساس همین اعتقاد است که در ایران برای رسیدن به حکومت مرتکب جنایات زیادی شد، فاجعه‌هائی از قبیل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، نخست‌وزیری و دادستانی و شهادت بسیاری از مسئولین قوای سه‌گانه کشور و مردم بی‌گناه را به وجود آورد. این جنایات و خیانت‌هائی که این گروه تروریستی به ملت ایران از طریق همکاری با دشمنان این ملت در جنگ تحمیلی و تحریم‌ها کرد، ایجاب می‌کند دولت جمهوری اسلامی به هر دولت و کشوری که به نحوی وارد تعامل با این گروه تروریستی شود اعتراض کند کمااینکه در گذشته به فرانسه و عراق به خاطر پناه دادن به سران این گروه و حمایت از آنان اعتراض و حتی عراق را وادار به اخراج منافقین و پاکسازی اردوگاه اشرف از لوث وجود آنان کرد.
با تکیه بر همین موضع منطقی دولت جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته و آنچه این روز‌ها وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به شرکت مسئولین تعدادی از کشور‌های غربی در نشست مجازی گروه تروریستی منافقین انجام داده، طبیعی است که مردم افغانستان انتظار داشته باشند دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه تروریستی طالبان موضع داشته باشد و از به رسمیت شناختن آن و حمایت از آن خودداری نماید. ما نباید ضعف‌های دولت افغانستان را به حساب مردم این کشور بگذاریم و حقوق این ملت مظلوم که اکنون کشورشان در حال بلعیده شدن توسط گروه تروریستی طالبان است را نادیده بگیریم. حتی وزیر خارجه همین دولت نیز به دولت‌ها هشدار داده که تروریسم، خوب و بد ندارد و نباید طالبان را تروریست‌های خوب دانست. قطعاً ایران نیز جزء مخاطبین وزیر خارجه افغانستان است.
گروه تروریستی طالبان، از نظر خشونت و اعتقاد به اینکه «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» هیچ تفاوتی با گروه تروریستی منافقین ندارد. این گروه تروریستی به دلیل اینکه از تفکر فرقه واپس‌گرای سَلَفی ریشه می‌گیرد و تمام جنایات خود را به استناد دین توجیه می‌کند، خطرناک‌تر از منافقین است. بنابراین، مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ توجیهی برای به رسمیت شناختن گروه تروریستی طالبان ندارند و نمی‌توانند آن را یک گروه سیاسی بدانند، گروهی که به قدرت رسیدنش خطر بزرگی برای افغانستان است.
خطر بزرگ‌تر اینست که گروه تروریستی طالبان برخلاف ادعای نداشتن رابطه با القاعده و داعش، با این گره‌های تکفیری تروریستی همکاری کامل دارد و براساس اطلاعات موثق موجود، هم‌اکنون اعضاء این دو گروه نیز در کنار طالبان در افغانستان در حال شرارت علیه مردم هستند. این مثلث خونخوار تاکنون ۳۶ هزار نفر از مردم افغانستان را به کام مرگ برده‌اند و بیش از ۲۵۰ هزار نفر را آواره کرده‌اند. تمام این جنایات برای اینست که این مثلث شوم در افغانستان به قدرت برسند و این کشور را به پایگاه خود برای ناامن کردن کشور‌های منطقه تبدیل نمایند. کاری که داعش، القاعده و طالبان درصدد بودند در سوریه، عراق و لبنان انجام دهند، ولی با شکست مواجه شدند و اکنون می‌خواهند از افغانستان شروع کنند. اینبار این توطئه در مرز‌های ایران در حال شکل‌گیری است و آمریکا و سایر حامیان گروه‌های تکفیری تروریستی خود را برای انتقام گرفتن از ایران توسط این مثلث شوم که در حال به قدرت رسیدن در مجاورت ماست آماده می‌کنند. برای جلوگیری از این خطر بزرگ، راه صحیح اینست که مردم افغانستان که آمادگی ایستادگی در برابر این تروریست‌ها را دارند مسلح شوند. آن‌ها این قدرت و اراده را دارند که اگر به درستی حمایت شوند، این خطر را از کشور خود دفع نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار